نویسنده: زومجی زومجی
// دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰

تماشا کنید: گیب نیوول از استیم‌ ماشین، موتور سورس ۲ و بازار بازی های ویدیویی صحبت می کند

گیب نوول، از افراد سرشناس در صنعت بازی‌های ویدیویی و همچنین موسس شرکت ولو، در جدیدترین مصاحبه خود درباره کنسول استیم‌ماشین، موتور سورس ۲ و بازار بازی‌های ویدیویی بر روی  پلتفرم رایانه‌های شخصی صحبت کرده است. همراه زومجی باشید.
نیوول در جدیدترین مصاحبه خود با Maximum PC، اطلاعات بسیار جالب و خواندنی را ارائه کرد. البته مثل همیشه، او صحبت‌های خود را با عبارت «اسم من گیب نیوول است، من در شرکت ولو کار می‌کنم» شروع کرد. نیوول در ابتدای صحبت‌های خود، اطلاعات جدیدی را بیان کرد: سرویس استیم هرسال به میزان ۵۰ درصد رشد کرده است و مبلغ ۵۷ میلیون دلار از زمان معرفی ورکشاپ استیم (Steam Workshop) به سازندگان محتوا در این سرویس پرداخت شده است. به نظر می‌رسد این دو آمار ارائه شده، دلایلی هستند که باعث می‌شوند ولو ایده عرضه رایگان موتور سورس 2 را مطرح کرده باشد. بی‌شک این حرکت از سوی آن‌ها، به جریان افتادن پول بیشتر درون سرویس استیم است. او درباره موتور سورس 2 می‌گوید:
سورس 2 مجانی خواهد بود. اگر کسی این موتور را به عنوان یک ابزار ارزشمند برای ساخت یک بازی جدید و عرضه آن می‌بیند، هیچ مبلغی برای دریافت لایسنس یا حتی هیچ تعهدی به شرکت ولو بر سر راه او نخواهد بود. آن‌ها آزاد هستند تا از این موتور استفاده کنند.
او همچنین تاریخ عرضه کنسول استیم‌ماشین را برای عرضه در خرده فروشی‌ها اعلام کرد:
کنسول استیم‌ماشین امسال در ماه نوامبر با قیمت‌هایی خوب، بهتر و بهترین قیمت ممکن، عرضه خواهد شد.
همچنین قرار است شرکت ولو کار بر روی دستگاهی به نام لینک (Link) را آغاز کند. این دستگاه به گیمرها اجازه می‌دهد تا استیم‌ماشین، رایانه شخصی، مک و لینوکس را بر روی هر نوعی از تلویزیون، استریم کنند. تیم مصاحبه کننده فرصت کارکردن با کنترلر استیم را داشتند. همچنین آن‌ها توانستند قسمتی از بازی Unreal Tournament را که در مرحله تولید اولیه (Pre-alpha) قرار دارد، تجربه کنند و نیز نگاهی به Talos Principle داشته باشند. در آخر، نیوول زمان اولین نگاه ولو به تکنولوژی واقعیت مجازی را با توضیحی از بازی System Shock 2 بیان کرد. پانزده سال پیش، تولید کننده‌ای با نام Looking Glass شامل نگاه آن‌ها به آینده تکنولوژی واقعیت مجازی بود:
اگرچه Looking Glass دیگر وجود ندارد، اما شما هنوز هم آن محصول را به عنوان یک گیمر رایانه شخصی، با استفاده از لینک و کنترلر استیم، بازی می‌کنید. چیزی که برای ما جالبه این است که این بازی، توسط جامعه هواداران خاص خود زنده نگه داشته شده است. اگر بتوانید یک بازی کامل را تنها با کمک گروه و جامعه هواداران آن زنده نگه دارید، این روش خوبی است تا مخاطبان را به خارج از محدوده بازی‌ها بر روی رایانه شخصی هدایت کرده و آن‌ها را برای محتویات ایجاد شده (محتویاتی مثل System Shock 2 که سالهاست مخاطبان از آن حمایت می‌کنند)   توسط کاربران، هیجان زده کنیم.
منبع: PC GAMER


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده