نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰

عدم موفقیت SimCity 2013 باعث ساخت بازی Cities: Skylines شد

بازی شبیه‌ساز شهرسازی Cities: Skylines که به تازگی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لیونکس و مک عرضه شده و استقبال خوبی هم از آن به عمل آمده، موفقیتش را مدیون فاجعه‌ی بازی SimCity 2013 است. با زومجی همراه باشید.
کولوسال اردر (Colossal Order)، شرکت سازنده‌ی Cities: Skylines از زمانی که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده، قصد ساخت یک بازی شهرسازی را داشته است. ماریانا هالیکاین، مدیر عامل این شرکت اذعان کرده آن‌ها از وارد شدن به سبکی که تا پیش از این به کلی در اختیار SimCity بوده، کمی هراس داشته‌اند.
ما از این می‌ترسیدیم که مردم فکر کنند تنها قصد داریم یک کپی بی‌کیفیت از SimCity بسازیم، که فقط می‌خواهیم هرآنچه در آن بازی انجام شده است را در بازی خودمان نیز بگنجانیم. بنابراین این پروژه کمی برای ما هراسناک بود.
روند ساخت Cities: Skylines تا زمان عرضه‌ی SimCity 2013 آغاز نشده بود و انتشار این بازی اتفاقی بود که باعث ساخت Cities: Skylines شد.
زمانی که آن‌ها SimCity 2013 را معرفی کردند، من کاملا مطمئن بودم که هیچ راهی وجود ندارد تا پارادوکس (ناشر بازی) را راضی کنم که به ما اجازه دهد این بازی را بسازیم. ولی در نهایت آن‌ها بعد از اینکه دیدند چه اتفاقی برای SimCity افتاد، به ما چراغ سبز نشان دادند.
هالیکاین در جواب این سوال که آیا عدم موفقیت SimCity باعث شد که پارادوکس به این پروژه جواب مثبت بدهد یا خیر، پاسخ داد: «قطعا کمک بسیاری کرده است.» منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده