نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵

همه چیز درباره Clash of Clans: جاینت بمب (Giant Bomb)

در ادامه معرفی تله‌های بازی، بعد از بمب و اسپرینگ‌ترپ، نوبت به یکی از قوی‌ترین و بهترین تله‌های بازی یعنی جاینت بمب می‌رسد. تله‌ای که اگر درست و با فکر جای‌گذاری شود، می‌تواند مانند یک سازه دفاعی از روستای شما دفاع کند.
اگر دنبال یک انفجار بزرگ هستید، به یک جاینت بمب احتیاج دارید

Giantbomb3and4 Giant_Bomb

خلاصه

  • وقتی یک دشمن در مجاورت جاینت بمب قرار بگیرد، این بمب بزرگ منفجر می‌شود. جاینت بمب را می‌توان نسخه گران‌تر و بسیار پرقدرت‌تر بمب تلقی کرد. این بمب آسیب گروهی وارد می‌کند و به تمام دشمنان در محدوده ۳ یا ۴ کاشی بسته به سطح جاینت بمب، آسیب وارد می‌کند.
  • اگر دوست دارید بهترین و بهینه‌ترین استفاده را از جاینت بمب داشته باشید، آن را جایی قرار دهید که دشمنان شما بیشترین نیرو را در آن منطقه می‌فرستند.
  • به محض این‌که جاینت بمب عمل کند، برای استفاده در دفاع بعدی، باید دوباره مجهز شود.
  • اگرچه نیروی مورد علاقه جاینت بمب، هاگ رایدر است و ۱.۵ برابر بیشتر از سایر نیروها به این نیرو آسیب وارد می‌کند اما جاینت بمب توسط تمام نیروهایی که در مجاورت آن قرار بگیرند، فعال و منفجر می‌شود.
  • جاینت بمب در تمامی سطح‌ها به قدری قوی است که می‌تواند بدون در نظر گرفتن سطح، تمام نیروهای ردیف اول (بربر، آرچر و گابلین) و ویزاردها را نابود کند.

استراتژی تدافعی

  • یک جاینت بمب فضایی به اندازه ۲ کاشی مربع را اشغال می‌کند. فضایی که دقیقا اندازه فضای اشغالی توسط هیدن تسلا است. یکی از استراتژی‌های خوبی که در جای‌گذاری جاینت بمب‌ها وجود دارد، استفاده از آن‌ها مانند هیدن تسلاها است. در این روش دشمن فکر می‌کند که فضای خالی امن است و دیگر هیدن تسلایی وجود ندارد. اینجا است که جاینت بمب ضربه خود را به نیروهای مهاجم وارد می‌کند.
  • به این نکته توجه داشته باشید که وقتی جاینت بمب را ارتقا می‌دهید، مکان قرار گرفتن آن مشخص می‌شود. برای مبارزه با این موضوع می‌توانید جای آن را عوض کنید و هنگامی که جاینت بمب ارتقا یافت، دوباره آن را سر جای اصلی خود برگردانید.
  • بعضی از بازیکنان به منظور این‌که جاینت بمب زودتر روی نیروهای دشمن عمل کند و از تخریب ۵۰ درصدی روستا جلوگیری کنند، آن را خارج از دیوارها و در فضای بیرونی روستا قرار می‌دهند. اگر شما هم این قصد را دارید، جاینت بمب را پشت سازه‌های بیرونی و در مقابل دیوارها قرار دهید. علت این موضوع این است که نیروهای دشمن برای نابود کردن سازه در یک جا متمرکز می‌شوند و پس از نابود کردن آن به سمت دیوارها حمله می‌کنند و اینجا است که جاینت بمب می‌تواند در بهترین شکل اثرگذار باشد.
  • برخی دیگر از بازیکنان ترجیح می‌دهند تا جاینت بمب را داخل دیوارها و در دل روستا جای‌گذاری کنند تا از آن برای دفاع در برابر گروهی از هاگ‌رایدرها و  جاینت‌ها استفاده کنند. اگر شما هم قصد این کار را دارید، جاینت بمب را در بین سازه‌های دفاعی استفاده کنید. جایی که مکان مورد علاقه هاگ‌رایدرها و جاینت‌ها است.
  • از آن‌جایی که جاینت بمب ۵۰ درصد قدرت بیشتری در برابر هاگ‌رایدها دارد، یک جفت جاینت بمب در کنار هم صرف‌نظر از سطحی که دارند، می‌تواند گروهی از قوی‌ترین هاگ‌رایدرها را نابود کند بنابراین برای دفاع در برابر هاگ رایدها، جاینت بمب ها را به صورت جفت بچینید.

استراتژی تهاجمی

  • از آن‌جایی که جاینت بمب ۵۰ درصد قدرت بیشتری در برابر هاگ‌رایدها دارد، برای کسانی که از هاگ‌رایدر برای حمله استفاده می‌کنند توجه به مکان‌های احتمالی جاینت‌بمب‌های دشمن بسیار با اهمیت است. بنابراین باید از فرستادن هاگ‌رایدها به مکان‌هایی که احتمال وجود جاینت بمب وجود دارد، خودداری کنید. اگر سطح جاینت بمب از سطح هاگ رایدر بالاتر باشد، جاینت بمب می‌تواند در یک لحظه گروهی از هاگ‌رایدرها را نابود کند؛ به طوری که جادو سلامتی نیز فرصت بهبود دادن سلامتی هاگ‌رایدها را نداشته باشد.
  • سعی کنید تا با فرستادن یک بربر، جاینت بمب‌ها را فعال کنید. یک بربر را به مکان‌های احتمالی وجود داشتن جاینت بمب بفرستید تا با کمترین تلفات، آن‌ها را خنثی کنید.

تفاوت سطح‌ها

  • وقتی برای اولین بار جاینت بمب را می‌سازید، این تله از یک بمب بزرگ و چند بشکه حاوی چاشنی انفجار تشکیل شده است که توسط طنابی به هم چسبیده‌اند.
  • در سطح سوم، چند دینامیت نیز بین بشکه‌ها و بمب به جاینت بمب اضافه می‌شود.

موارد دیگر

  • وقتی جاینت بمب منفجر می‌شود، درست همانند بمب، حاشیه انفجار سیاه رنگی روی زمین باقی می گذارد با این تفاوت که این موضوع در جاینت بمب ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه طول می‌کشد تا از بین برود اما جای انفجار بمب پس از چند ثانیه محو می‌شود.
  • سطح سوم جاینت بمب، تنها سطحی از این تله محسوب می‌شود که محدوده انفجار آن تغییر نمی‌کند.

تعداد جاینت بمب موجود در هر تاون‌هال

سطح تاون‌هال۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰
تعداد جاینت بمب موجود۰۰۰۰۰۱۲۳۴۵

اطلاعات کلی جاینت بمب

محدوده فعال شدننوع آسیبنیروهای هدفهدف مورد علاقه
۲ کاشیآسیب گروهیزمینیهاگ‌رایدر (۱.۵ برابر آسیب بیشتر)

اطلاعات سطح‌های مختلف

 
سطحمیزان آسیبمحدوده آسیبهزینه ساختهزینه دوباره مجهزسازیمدت زمان ساختتجربه کسب شدهسطح تاون‌هال مورد نیاز
۱۱۷۵۳ کاشی۱۲۵۰۰۱۲۵۰۰---۰۶
۲۲۰۰۳.۵ کاشی۷۵۰۰۰۱۵۰۰۰۶ ساعت۱۴۶۶
۳۲۲۵۳.۵ کاشی۷۵۰۰۰۰۱۷۵۰۰۱ روز۲۹۳۸
۴۲۵۰۴ کاشی۲۵۰۰۰۰۰۲۰۰۰۰۳ روز۵۰۹۱۰
  منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده