نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۲

همه چیز درباره Clash of Clans: جنگ بین کلن‌ها (Clan Wars)

در دو روز گذشته در بخش ویکی‌زوم به بررسی تمام جوانب کلن‌ها و درجه بندی اعضای آن و همچنین بررسی تاکتیک‌ها و استراتژی‌های قلعه کلن و نیروهای داخل آن پرداختیم. امروز در زومجی نگاهی جامع به جذاب‌ترین ویژگی بازی یعنی جنگ بین کلن‌ها می‌پردازیم و تمام جوانب آن را بررسی می‌کنیم.
clash-of-clans-clan-wars

خلاصه

  • ویژگی جنگ بین کلن‌ها در نسخه ۶.۵۶.۱ به بازی اضافه شد.
  • برنده هر جنگ دو روزه بین‌ کلن‌ها بر اساس تعداد ستاره‌های کسب شده سنجیده می‌شود و هر کلنی که تعداد ستاره‌های بیشتری کسب کند، برنده جنگ خواهد بود. با افزایش تعداد حمله‌های موفق می‌توانید میزان غنیمت جنگ را افزایش دهید اما اگر کلن شما بازنده جنگ باشد، بخش بزرگی از این غنیمت را از دست می‌دهید.

پیدا کردن کلن حریف (Matchmaking)

  • سیستم پیدا کردن حریف در این بازی، کلن شما را در برابر کلنی مشابه قرار می‌دهد؛ کلنی که از نظر اندازه و قدرت تدافعی و تهاجمی در سطح کلن شما باشد.
  • وقتی فرمانده یا دستیار فرمانده، جستجو برای جنگیدن را آغاز می‌کند،‌ کلن شما وارد سیستم پیدا کردن حریف می‌شود که ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد تا این سیستم، کلن مناسب برای جنگیدن با شما را پیدا کند. هنگامی که سیستم در حال جستجو برای پیدا کردن کلن مناسب است، فرمانده یا دستیار فرمانده می‌توانند جستجو برای پیدا کردن حریف را لغو کنند ولی وقتی کلن حریف پیدا شد، جنگ قابل لغو شدن نیست و وارد روز پیش از جنگ یا همان روز آماده‌سازی (Preparation Day) می‌شود.
  • سطح تجربه اعضای کلن و تعداد بردهای کلن تاثیری روی سیستم جستجو ندارد.

انتخاب اعضا کلن برای جنگیدن

  • ۹ مقیاس مختلف در جنگ بین کلن‌ها وجود دارد که از نبرد ۱۰ به ۱۰ آغاز می‌شود و تا نبرد ۵۰ به ۵۰ ادامه دارد که این رقم از کوچک‌ترین نبرد در هر سطح ۵ واحد اضافه می‌شود. فرمانده کلن این اختیار را دارد تا از کسانی که برای جنگیدن اعلام آمادگی کردند، افراد شایسته‌تر را انتخاب کند. هر چه جنگ بزرگ‌تر باشد، تجربه کسب شده برای کلن نیز بیشتر خواهد بود.
  • کاربرانی که کلن خود را وقتی هنگام جنگیدن بوده ترک کنند،  فاقد شرایط جنگیدن خواهند بود و این وضعیت تا وقتی که جنگ به اتمام برسد، ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر بازیکن الف کلن الف را وقتی در حال جنگیدن است ترک کند و به کلن ب وارد شود، تا وقتی یک روز از عضویت او در کلن ب نگذشته باشد، واجد شرایط جنگیدن نخواهد بود.
  • هر عضوی که وارد یک کلن شود و آن کلن در حال جنگیدن باشد (فارغ از این‌که این کلن در روز آماده‌سازی به سر می‌برد و یا در روز جنگ) نمی‌تواند وارد جنگ شود.

روز آماده سازی

  • در طول روز آماده سازی، آرایش جنگی روستا (War Base) برای اهدای نیرو باز است و می‌توان آن را مانند چیدن روستای معمولی، ویرایش کرد. این آرایش فقط از روستای شما در طول جنگ بین کلن‌ها دفاع می‌کند. در این آرایش، منابع و تروفی‌ها در امان هستند.

اهدا نیرو

  • در طول روز آماده‌سازی، هر کسی که در جنگ شرکت کرده است می‌تواند به آرایش جنگی روستا‌ی هم‌تیمی‌های خود نیرو اهدا کند. این نیروها از دهکده در برابر حمله‌ها در طول جنگ بین کلن‌ها محافظت می‌کنند. مانند قلعه کلن، شرکت‌کنندگان می‌توانند بسته به سطح کلن، بین ۵ تا ۸ نیرو را به هم‌تیمی‌های خود اهدا کنند. این اهدا نیرو صرف‌نظر از میزان فضایی است که نیروها اشغال می‌کنند. به طور مثال یک دراگون، دو ویزارد و دو آرچر می‌توانند در قلعه کلن سطح ۵ جای شوند. فضای موجود در قلعه کلن دهکده جنگی هر بازیکن، برابر با فضای قلعه کلن او در روستا‌ی معمولی است. بازیکنانی که فقط قادر به تماشای جنگ هستند نمی‌توانند به دیگران در قلعه کلن دهکده جنگی نیرو اهدا کنند.

مشاهده آرایش جنگی دشمن

  • جدا از محبث اهدا نیرو، یکی از کاربردهای دیگر روز آماده‌سازی،‌ دیدن آرایش جنگی دشمن قبل از وارد شدن به روز جنگ است. شرکت‌کنندگان و بینندگان جنگ می‌توانند آرایش جنگی دشمنان را ببینند و مانند حمله معمولی، نمی‌توانید تله‌ها، هیدن تسلاها یا نیروهای موجود در قلعه کلن را ببینید.
  • از این ۲۴ ساعت روز آماده سازی می‌توانید برای آنالیز آرایش جنگی دشمن و انتخاب استراتژی جنگی مورد نظر استفاده کنید و می‌توانید در این مدت به آموزش نیروهای خود بپردازید تا زودتر به حریف خود در جنگ بین کلن‌ها حمله کنید.

روز جنگ

  • هر کسی که در جنگ حضور داشته باشد، می‌تواند دو حمله در روز جنگ انجام دهد. هر شرکت‌کننده‌ای یک هدف پیشنهاد شده دارد ( که بر اساس قدرت ارتش شما و قدرت دفاعی حریف انتخاب می‌شود) اما شما می‌توانید هر کسی را که مایل بودید مورد حمله خود قرار دهید. همچنین شما نمی‌توانید به یک نفر دو بار حمله کنید و باید از این دو حمله برای نابود کردن دو حریف مختلف استفاده کنید.

حملات متعدد به یک آرایش جنگی

  • در صورت حملات متعدد به یک آرایش جنگی، فقط بهترین حمله در آمار جنگ به حساب می‌آید به همین دلیل داشتن استراتژی و هماهنگی با سایر اعضای کلن یکی از مهم‌ترین عامل‌های موفقیت در جنگ بین کلن‌ها محسوب می‌شود. اگر دو بازیکن به یک آرایش جنگی حمله کنند و یکی از آن‌ها یک ستاره کسب کند و دیگری از همان آرایش جنگی دو ستاره به دست بیاورد، دو ستاره در آمار درج می‌شود نه سه ستاره. این باعث می‌شود تا همه اعضای کلن به آسان‌ترین آرایش جنگی حمله نکنند.

غنیمت‌های جنگی

  • شکست دادن هر دهکده جنگی، غنیمت منحصر به فردی را در پی دارد. این غنیمت در صورتی عاید شما می‌شود که حداقل یک ستاره از این دهکده جنگی کسب کنید و در ضمن پیروز جنگ نیز باشید. این در حالی است که اگر یکی از هم‌تیمی‌های شما قبلا این دهکده را سه‌ستاره کرده باشد، باز هم می‌توانید به آن حمله کنید و با کسب یک ستاره، غنمیت جنگی در نظر گرفته شده برای این دهکده را از آنِ خود کنید. این امتیاز ۶ برابر میزان غنیمتی است که درون دهکده جنگی دشمن وجود دارد. به طور مثال اگر یک روستا در طول جنگ ۲۵ هزار سکه طلا داشته باشد،‌ غنیمت جنگی برای کسانی که بتوانند آن را حداقل یک ستاره کنند، برابر با ۱۵۰ هزار سکه طلا است. اگر کلن شما به سطح ۳ برسد و پرک افزایش غنیمت جنگی را به دست آورید، این امتیاز بیشتر نیز می‌شود.
  • این نکته را نیز به یاد داشته باشید که رقمی که شما به عنوان غنیمت جنگی برای یک دهکده می‌بینید حتما همان رقمی نیست که هم‌تیمی‌های شما می‌بینند. این مورد مشابه حمله‌های معمولی است که میزان غنیمت موجود به سطح تاون‌هال مدافع و مهاجم بستگی دارد. از یک نقطه نظر دیگر، این رقم می‌تواند به شما کمک کند که چه زمانی به ارتقا تاون‌هال خود بپردازید. ارتقا زودهنگام تاون‌هال باعث خواهد شد تا سود حاصل از امتیاز جنگ‌ها برای شما کاهش یابد.

رخدادهای جنگ

  • در طول روز جنگ و پنج روز بعد از این‌که جنگ پایان می‌یابد می‌توانید هر آن‌چه در جنگ اتفاق افتاده را به صورت کامل ببینید. هر حمله دارای بازپخش مخصوص به خود است که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در این‌جا می‌توانید نام‌کاربری مهاجم و مدافع را مشاهده کرده و ببینید جنگ بین این دو در چه زمانی از جنگ اتفاق افتاده است. همچنین هر حمله یا دفاع می‌تواند دارای سه رنگ سبز، قرمز یا خاکستری باشد. رنگ سبز به این‌ معنا است که حمله هم‌تیمی شما موفق بوده و منجر به کسب ستاره شده است. رنگ قرمر به این معنا است که دفاع هم‌تیمی شما با شکست رو‌به‌رو شده و بازیکن کلن دشمن توانسته است ستاره کسب کند. رنگ خاکستری نیز به این معنا است که هیچ‌ ستاره‌ای رد و بدل نشده و حملات شما یا حریفتان با شکست مواجه شده است.

آمار و ارقام جنگ

  • در طول روز جنگ و پنج روز بعد از این که جنگ پایان می‌یابد، می‌توانید آمار و ارقام مربوط به جنگ  را ببینید. این آمار شامل رخدادهای جنگ، آمار کلی جنگ  و آمار هر دو کلن  شما و دشمن می‌شود. این آمار زیر نوار کلن من (My Clan) و کلن دشمن (Enemy Clan) دیده می‌شود. نوار آمار جنگ اطلاعات مختلفی را که شامل حمله‌ها (تعداد حمله‌های پیروز شده، تعداد حمله‌های شکست خورده و تعداد حمله‌های باقی‌مانده)،‌بهترین هجوم و سایر آمار مربوط به جنگ (ستاره جدید در هر حمله، متوسط تخریب کردن و متوسط مدت زمان حمله) و حماسی‌ترین حمله و دفاع برای هر دو کلن می‌شود.

نتیجه جنگ

  • با پایان یافتن جنگ، غنیمت جنگی به قلعه کلن شما واریز می‌شود. همچنین تجربه کلن شما نیز اضافه می‌شود. شما می‌توانید پس از پایان یافتن جنگ، تا مدت محدودی به بررسی دوباره جنگ و باز پخش حمله‌ها و دفاع‌ها بپردازید.
  • در صورتی که پیروز جنگ باشید، کل غنیمت جنگی به شما تعلق می‌گیرد. اگر جنگ با نتیجه مساوی تمام شود ۴۰ درصد و اگر جنگ را ببازید، ۳۰ درصد غنیمت جنگی به شما داده می‌شود. هم شما و هم کلن شما پس از پایان یافتن جنگ، چه پیروز باشید و چه شکست خورده، تجربه کسب می‌کنید که در صورتی که برنده از جنگ خارج شوید، این تجربه بیشتر خواهد بود.
  • حتی اگر پیش از این‌که جنگ به اتمام برسد از کلن خارج شوید، باز هم می‌توانید از غنیمت جنگ بهره‌مند باشید به شرطی که حداقل یک حمله موفق در طول جنگ داشته باشید. البته به اعضای کلن که در جنگ حضور نداشته‌اند و فقط شاهد آن بوده‌اند، غنیمتی تعلق نمی‌گیرد.

موارد دیگر

  • پس از بروزرسانی هالووین ۲۰۱۴، میزان غنیمت جنگ‌ها افزایش یافت. در همین بروزرسانی بود که میزان ذخیره‌سازی منابع در قلعه کلن نیز افزایش پیدا کرد.
  • هیج زمانی برای صبر کردن ببین جنگ بین کلن‌ها وجود ندارد و به محض این‌که جنگ پایان یافت، می‌توانید یک جنگ دیگر را شروع کنید.
منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده