نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰

جاناتان بلو برای ادامه‌ی ساخت بازی The Witness با مشکلات مالی مواجه شده است

جاناتان بلو، سازنده بازی Braid تمام درآمد خود از این بازی را صرف ساخت بازی جدید خود با عنوان Witness  کرده است. این در حالی است که ساخت این بازی هنوز به اتمام نرسیده است و اتمام مراحل ساخت بازی رمزآلود و معمایی Witness به بودجه بیشتری احتیاج دارد.
Braid یکی از بهترین بازی‌های سبک پلتفرمری بود که در این چند سال عرضه شده است و حتی توانست جایزه بهترین بازی در این سبک در سال ۲۰۰۹ را از وب‌سایت گیم‌اسپات دریافت کند. جاناتان بلو بیش از یک میلیون دلار از این بازی درآمد کسب کرد و تمام آن را صرف ساخت و توسعه بازی جدید خود یعنی Witness کرد، اما به نظر می‌رسد بلو با کمبود بودجه مواجه شده است. جاناتان بلو در مصاحبه‌ای با وب‌سایت اِنگَجت گفت که او برای تمام کردن مراحل ساخت بازی باید به گرفتن وام بپردازد، زیرا فروش Braid دیگر مانند گذشته خوب نیست و مبلغ حاصل از فروش این بازی نمی‌تواند جوابگوی تیم بازی‌سازی او باشد. او در بخشی از این مصاحبه گفت:
Braid هنوز هم فروش خوبی دارد اما این بازی روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عملکرد بسیار خوبی داشت و این پلتفرم‌ها نیز در پایان کار خود قرار دارند و این باعث می‌شود تا بازیکنان زیادی تمایل به خرید بازی‌های دیجیتال نداشته باشند. همین موضوع باعث شده است تا با کاهش درآمد حاصل از Braid، بودجه مورد نظر به تیم ساخت و توسعه بازی Witness تزریق نشود. من پول زیادی را برای اتمام ساخت Wittness قرض گرفته‌ام و امیدورام وقتی بازی منتشر شد، مردم نسبت به خرید آن اقدام کنند.
جاناتان بلو در ادامه گفت که بیشتر مراحل ساخت و توسعه بازی انجام شده است. The Witness برای iOS، PC و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد اما هنوز هیچ تاریخ عرضه دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است. اگرچه با توجه به صحبت‌های جاناتان بلو مبنی بر انجام بیشتر مراحل ساخت و توسعه اصلی بازی، می‌توانیم امید به دیدن این بازی در سال ۲۰۱۵ داشته باشیم. آیا شما هم تجربه بازی زیبای Braid را داشته‌اید؟ نظر شما راجع به The Witness چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده