نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

اطلاعاتی شگفت انگیز از عملکرد کنسول های ایکس باکس در جمعه سیاه

جمعه سیاه (Black Friday) که میان طرفداران بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است، ظاهرا برای مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس وان بسیار مفید و موثر واقع شده است. در ادامه با زومجی و اطلاعاتی از عملکرد دو کنسول ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان در جمعه سیاه همراه باشید.
مِیجِر نِلسون به تازگی از طریق وبلاگ شخصی خود، اقدام به انتشار اطلاعات شگفت‌انگیزی درباره عملکرد کنسول‌های مایکروسافت در روز بلک فرایدی کرده است:
  • هفته گذشته کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس بیش از ۳۲۵ میلیون ساعت به انجام بازی‌های آنلاین پرداختند. در مقایسه با جمعه سیاه سال گذشته، میزان زمانی که با کنسول ایکس‌باکس وان به انجام بازی پرداخته شده حدود ۱۹۶ درصد افزایش داشته است. علاوه براین، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف در ایکس‌باکس وان هم به صورت کلی با افزایش ۳۲۱ درصدی مواجه شده است.
  • فروش محصولات مختلف در فروشگاه ایکس‌باکس به صورت جهانی با افزایش ۵۷ درصدی رو‌به‌رو شده است. بیش از ۴۰ درصد از کاربران ایکس‌باکس در سراسر جهان، دارای اکانت گُلد ایکس‌باکس لایو هستند. فروش ایکس‌باکس وان در مقایسه با جمعه سیاه سال گذشته با افزایش ۲۲ درصدی مواجه شده و این آمار، جمعه سیاه سال ۲۰۱۵ را به دومین جمعه سیاه بزرگ تاریخ ایکس‌باکس در ۱۵ سال اخیر تبدیل کرده است.
  • در مقایسه با جمعه سیاه سال گذشته، میزان پول پرداخت شده در فروشگاه ایکس‌باکس با افزایش ۵۵ درصدی مواجه شده است. علاوه براین، کنسول ایکس‌باکس وان در این زمینه با افزایش ۸۸ درصدی فروش مواجه شده است.
  • باندل ۵۰۰ گیگابایتی بازی Gears of War: Ultimate Edition ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین باندل ایکس‌باکس در جمعه سیاه بود. تمامی کنترلرهای البت که با درخواست بی‌شمار طرفداران مواجه شد، در اکثر خرده‌فروش‌های بزرگ به فروش رفت. ما ما با همکاری نزدیک با خرده‌فروش‌ها، سعی می‌کنیم این کنترلر را مجددا برای خرید در این خرده‌فروش‌ها فراهم کنیم.
  • از زمان اضافه‌شدن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 به کنسول ایکس‌باکس وان (Backward Compatibility)، گیمرهای سراسر جهان بیش از ۴ میلیون ساعت بازی‌های این کنسول را روی پلتفرم نسل هشتمی خود بازی کردند.
Xbox One Bundle (1) نلسون در ادامه در رابطه با عملکرد بازی‌های رایانه‌ای در ویندوز ۱۰ هم اطلاعات جالبی را منتشر کرد:
  • در ماه نوامبر، میزان ساعاتی که در ویندوز ۱۰ به انجام بازی پرداخته شده نسبت به سال گذشته و ویندوز ۸ بیشتر بوده است.
  • از زمان انتشار ویندوز ۱۰ در ماه جولای، گیمرهای سراسر جهان بیش از ۵ میلیون ساعت از بازی‌های ایکس‌باکس وان را روی این سیستم‌عامل استریم کردند. بازی Fallout 4 در ماه نوامبر بیشترین میزان استریم را به خود اختصاص داده است.
  • ماه گذشته، تقریبا ۳۰ درصد از کاربران استیم به انجام بازی بر روی ویندوز ۱۰ پرداختند. تعداد کاربرانی که در ماه گذشته روی ویندوز ۱۰ بازی کردند، شش برابر بیشتر از مجموع بازیکنان سیستم‌های عامل اُ.اِس.‌ایکس و لینوکس بوده است.
  • حدود ۲۰ درصد از تمام دستگاه‌های مختلف (به غیر از گوشی‌های همراه) هم‌اکنون روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند. این آمار نسبت به سه ماه گذشته دو برابر بیشتر شده است.
با انتشار این اطلاعات از عملکرد کنسول‌های ایکس‌باکس و ویندوز ۱۰ در جمعه سیاه، آماری که هفته گذشته توسط گروه NPD در رابطه با پرفروش‌ترین پلتفرم‌ها و محصولات منتشر می‌شود بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟ منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده