نویسنده: تیم زومجی
// چهار شنبه, ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین موسیقی بازی سال ۲۰۱۵

وقتی حرف از محصولی ساخته‌ی هیدیو کوجیمای افسانه‌ای باشد، متوجه می‌شویم که آن اثر در همه‌ی ابعاد و زمینه‌های خود، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بخش موسیقی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را می‌توان یکی از قدرتمندترین و هنرمندانه‌ترین بخش‌های بازی دانست که اجرا و سازگاری آن با المان‌های مختلف بازی، ستودنی و مثال‌زدنی است.

حضور دوباره‌ی هری گرگسون ویلیامز، شخصی که آهنگ‌سازی قسمت‌های دوم، سوم و چهارم سری MGS را برعهده داشت، نوید این موضوع را می‌داد که ضعفی در این بخش در فانتوم پین وارد نیست. کارنامه هنری ویلیامز فقط محدود به چند بازی ویدیویی نمی‌شود و از او به عنوان یکی از پرکارترین و البته، مشهورترین آهنگسازان هالیوود هم یاد می‌شود. کافی است بدانید که رابطه‌ی خوبش با ریدلی اسکات باعث حضور او برای ساخت موسیقی آثار شاخصی مانند The Martian(مریخی) و Prometheus (پرومتئوس) شده است. البته این نکته قابل ذکر است که به خاطر مشکلات کونامی و کوجیما که باعث محدود کردن بودجه‌ی ساخت بازی شد، نزدیک به ۳۰ قطعه در بازی گنجانده نشد و ویلیامز در ساخت موسیقی به مراتب محدود‌تر از قسمت‌های قبل شده بود. اما این عوامل باعث نشدند تا عظمت موسیقی فانتوم پین کمتر از سایر قسمت‌های بازی شود و با هر مشکلی که بود، سختی‌ها پشت سر گذاشته شد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p 

قطعه موسیقی Quiet's Theme که توسط Akihira Honda ساخته شده و استفانی جوستن با صدای خود آن را تزئین کرد، مسلما محبوب‌ترین و البته احساسی‌ترین موسیقی در فانتوم پین بود. البته برای من، قطعه‌ Nuclear از مایک اولفیلد بسیار تاثیرگذار بود. انتخاب دقیق قطعات توسط کوجیما و تیم موسیقی پروژه به قدری حساب شده از آب در آمد که در جای جای بازی می‌توانیم سازگارترین موسیقی‌ها را بشنویم و خود را در دنیای بزرگ فانتوم پین غرق کنیم. فانتوم پین شاید نتواند بهترین موسیقی بازی تاریخ را در خود داشته باشد، ولی امسال و در برابر رقبای دیگر به خوبی قد علم کرد و توانست به انتخاب خیلی از بازی‌دوستان تبدیل شود.

حالا نوبت شما است تا بهترین گرافیک هنری سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:

برای بازگشت به صفحه اصلی انتخاب بهترین‌ بازی‌های سال ۲۰۱۵ زومجی کلیک کنید.

بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۵


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده