نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

مایکروسافت: ۲۰۱۵ بهترین سال در تاریخ کنسول های ایکس باکس بود

روز گذشته در جریان کنفرانس تکنولوژی در کشور سوییس، یوسف مهدی، نایب رئیس تبلیغات بخش ویندوز و محصولات مایکروسافت، در مورد کنسول‌های ایکس‌باکس سخنرانی کرد و سال ۲۰۱۵ را بهترین سال برای این مجموعه نامید. با زومجی همراه باشید.
یوسف مهدی در صحبت‌های خود در رابطه با عملکرد ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۵، برنامه‌ها و بازی‌های آن‌ برای سال ۲۰۱۶ و عملکرد کلی ایکس‌باکس لایو در کنسول‌ها و ویندوز ۱۰ صحبت‌های جالبی کرد:
بخش سرگرمی و بازی‌های مایکروسافت در طی چندسال اخیر عملکرد موفقی داشته است. در بخش بازی، دو زمینه وجود دارد. اولین کار ما رقابت سنتی با سونی و کنسول‌های پلی‌استیشن و دیگری فراهم‌کردن لیستی از بهترین بازی‌ها است. ۲۰۱۵ بهترین سال تاریخ کنسول‌های ایکس‌باکس از نظر تنوع تعداد بازی‌ها بود. بنابراین اگر عاشق بازی هستید، ۲۰۱۵ بهترین زمان برای خرید کنسول ایکس‌باکس است. در این سال ما بازی‌های Halo 5: Guardians, Raise of the Tomb Raider و Gears of War: Ultimate Edition را برای ایکس‌باکس وان عرضه کردیم. کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس همچنین می‌توانند از بازی Minecraft هم روی این کنسول‌ها لذت ببرند. سال ۲۰۱۶ هم لیستی عالی از بازی‌های متنوع خواهیم داشت که تمام این‌ها در نهایت، به موفقیت کلی ختم خواهد شد. یک نکته‌ی جالب دیگر این است که ما بازی‌های باارزش ایکس‌باکس را روی پلتفرم‌های دیگر و مخصوصا پی‌سی می‌آوریم.
مهدی در ادامه صحبت‌های خود به مقایسه عملکرد سرویس ایکس‌باکس لایو در PC و کنسول‌های ایکس‌باکس پرداخت:
کاربران هم‌اکنون می‌توانند از سرویس ایکس‌باکس لایو و بازی‌های آن مانند ماینکرفت یا بازی‌های تک‌نفره روی کنسول‌ها و پی‌سی استفاده کنند. این روزها تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی ایکس‌باکس لایو در ویندوز و کنسول‌ها تقریبا یکسان است. با این حال مقایسه‌ی این دو با یکدیگر زیاد عادلانه نیست، چراکه کاربران کنسولی برای استفاده از سرویس گُلد باید پول پرداخت کنند. از طرفی دیگر کاربران ویندوز به‌صورت رایگان از ایکس‌باکس لایو استفاده می‌کنند. با این حال می‌توان فرصت تولید یک تجارت در ویندوز را برای پرداخت حق‌اشتراک اکانت گُلد مشاهده کرد.
سال ۲۰۱۵ بدون‌شک یکی از بهترین سال‌های ایکس‌باکس از نظر بازی بود. با لیست بازی‌های متنوعی که مایکروسافت ارائه داد، مقاومت برای خرید کنسول ایکس‌باکس وان در این سال تقریبا غیرممکن بود. حال باید دید عملکرد این کمپانی در سال ۲۰۱۶ و رقابت آن‌ها با رقیب اصلی خود یعنی سونی به چه شکل خواهد شد. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده