نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۵

گیب نیوول: استیم ماشین‌ها در بازه‌ی قیمتی یکسان، از کنسول‌ها عملکرد بهتری دارند

رئیس کمپانی ولو عقیده دارد که خانواده‌ی استیم ماشین می‌تواند کارایی بالاتری را نسبت به کنسول‌های هم‌قیمت‌اش به نمایش بگذارد. با زومجی همراه باشید تا نظر وی را در این‌باره بخوانید.
گیب نیوول، رئیس کمپانی ولو، به‌تازگی و در آستانه‌ی عرضه‌ی پی‌سی‌های استیم ماشین، طی مصاحبه‌ای به تعریف و تمجید از این سری پرداخته است. از نظر وی استیم ماشین‌ها، که پی‌سی‌ها را به‌نوعی در قالب کنسول‌های خانگی جای داده‌اند، از لحاظ عملکرد می‌توانند کنسول‌ها را پشت سر بگذارند. وی در گفت‌وگو با دیوِلوپ گفت:
ما دستگاه‌هایی نظیر ساخته‌ی Alienware را خواهیم داشت که در بازه‌ی قیمتی کنسول‌ها قرار می‌گیرند و [با این حال] از کنسول‌های امروزی سریع‌تر هستند.
نیوول این‌طور ادامه داد:
بنابراین شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای یکسان، ضمن دستیابی به عملکرد بهتر، به هرآنچه که به پی‌سی و اینترنت مرتبط می‌شود و مورد علاقه‌ی شما است، دسترسی داشته باشید.
در حال حاضر، در صفحه‌ی فروش استیم ماشین، ۱۳ دستگاه مختلف با سخت‌افزارهای گوناگون به چشم می‌خورند که در این میان، قیمت استیم ماشین‌های Alienware از ۴۵۰ دلار آغاز می‌شود. این درحالی است که مشخصات نهایی محصول به‌طور قطعی اعلام نشده و آخرین خبر منتشر شده به وجود پردازنده‌ی دو-هسته‌ای Core i3، چهار گیگابایت رم DDR3، کارت گرافیک NVIDIA Geforce GTX با دو گیگابایت رم GDDR5 و نیم گیگابایت فضای هارددیسک اشاره می‌کند. اینکه آیا استیم ماشین رده-پایین Alienware نسبت به پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عملکرد بهتری دارد یا نه، جای بحث دارد؛ اما در حال حاضر، این دو کنسول را می‌توان در بازار ایالات‌متحده با قیمتی ۱۰۰ دلار کمتر از محصول فوق، پیدا و تهیه کرد.
استیم ماشین Alienware استیم ماشین Alienware در کنار گیم‌پد اختصاصی ولو
رئیس ولو در گفت‌وگوی‌اش به این موضوع هم اشاره کرد که سری استیم ماشین توانایی‌اش را دارد تا این باور قدیمی را که پی‌سی گیمینگ با فضای اتاق نشیمن سازگاری ندارد، از میان بردارد. وی گفت:
طبیعتاً مشتریان همیشه در تلاش‌اند تا بهترین انتخاب را در مورد آنچه که به دنبال‌اش هستند داشته باشند. ما می‌توانیم موانعی را که مانع ورود پی‌سی گیمینگ به اتاق نشیمن می‌شوند، از سر راه برداریم. بعد از این اقدام، مشتریان [آسان‌تر] می‌توانند تصمیم بگیرند که خواهان چه‌چیزی هستند.
نیوول این‌طور ادامه داد:
زمانی [هم] که کار روی استیم را آغاز کردیم، کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم تجربه‌ی گیمینگ بهتری را در بستر اینترنت فراهم کنیم… به نظر ما، [عرضه‌ی استیم ماشین‌ها] می‌تواند فرصتی برای انجام کاری [جدید و تاثیرگذار] باشد.
صحبت درباره‌ی استیم ماشین‌ها نخستین‌بار در مارس ۲۰۱۲ آغاز شد؛ چندین ماه پیش از آنکه ولو رسما از آن‌ها رونمایی کند. این رایانه‌های شخصی جمع‌وجور، توسط کمپانی‌های مختلف و با سخت‌افزارهای گوناگونی ساخته می‌شوند که وجه تشابه همه‌ی آن‌ها بهره‌گیری از SteamOS، سیستم‌عامل انحصاری ولو (بر پایه‌ی لینوکس)، است. البته کاربران این امکان را دارند تا ویندوز را هم بر روی این دستگاه‌ها نصب کنند. ولو در کنار استیم ماشین، محصولی به نام استیم لینک را هم برای علاقه‌مندان پی‌سی گیمینگ معرفی کرده است. این محصول از طریق اتصال وای-فای به کاربران امکان می‌دهد تا بازی‌های‌شان را از رایانه بر روی صفحه‌ی تلویزیون استریم کنند. فروش استیم ماشین‌ها قرار است از ۱۰ نوامبر آغاز شود. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده