// چهار شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

برنامه‌ریزی بنیاد برای کنترل کیفیت بازی‌های ایرانی پیش از عرضه به بازار

مهرداد آشتیانی، معاون حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای بعد از حضور در هفته‌ی بازی‌ پاریس از دستاوردها و برنامه‌های آینده بنیاد جهت کنترل کیفیت بازی‌های ایرانی پیش از عرضه به بازار سخن گفت. در ادامه با زومجی همراه باشید.
هفته‌ی بازی پاریس به پایان رسید و زومجی نیز با پوشش کامل این رویداد اطلاعات زیادی را با خوانندگان به اشتراک گذاشت. یکی از نکات مهم نمایشگاه سال جاری که زیاد به آن پرداخته نشد حضور معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به همراه نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و برخی از شرکت‌های بازی‌سازی با حمایت بنیاد در این نمایشگاه بود. شهر پاریس در کنار میزبانی از بازیسازان مختلف در هفته‌ی بازی پاریس از بخش تجاری این نمایشگاه نیز با نام گیم‌کانکشن از تاریخ ۶ الی ۸ آبان میزبانی ‌می‌کرد. اکنون مهرداد آشتیانی، معاون حمایت بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای پس از حضور در این رویداد گزارشی را از دستاوردهای این حضور منتشر کرده است. وی در رابطه با دستاورد‌های حضور ایران در نمایشگاه هفته‌ی بازی پاریس با بیان مذاکره با چهار شرکت کنترل کیفیت بازی، گفت:
یکی از برنامه‌های آتی ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عبور از مرحله کنترل کیفیت بازی‌های ایرانی پیش از عرضه به بازار است تا حداقل استانداردها در بازی‌های ایرانی حفظ شود.
مهرداد آشتیانی که از جمله حاضرین این نمایشگاه بود با تاکید بر اینکه شرکت‌های بین‌المللی هنوز آگاهی و اعتماد کامل را در رابطه با صنعت بازی‌سازی ایران ندارند افزود:
بروشورهایی که با خود برده بودیم، حاوی اطلاعات و آماری از بازار ایران و صنعت بازی در ایران بود تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بین‌المللی آگاهی بیش‌تری نسبت به ایران کسب کنند. با این حال پس از چند سال حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه‌های بین‌المللی دیگر حضور ایران به عنوان یک کشور دارای صنعت بازی برای آنها عجیب نیست و فضای بسیار مثبت‌تری را نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مذاکره مستقیم با انستیتو بازی‌سازی IIM در پاریس این موضوع را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های بنیاد در پاریس خواند و گفت:

قرار شد تا همکاری بین انستیتو ملی بازی‌سازی و انستیتو IIM شکل گرفته و در فاز ابتدایی قصد داریم با همکاری آنها به مدت یک هفته دوره متمرکز آموزشی در تهران برگزار کنیم. در فاز بعدی تلاش می‌کنیم تا نخبگان و افراد برتر بازی‌ساز در ایران را به این انستیتو بورس کنیم.

وی همچنین با اشاره به مذاکره با چهار شرکت کنترل کیفیت بازی یکی از برنامه‌های آتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را عبور از مرحله کنترل کیفیت بازی‌های ایرانی پیش از عرضه به بازار جهت حفظ حداقل استانداردها در بازی‌های ایرانی عنوان کرد.

[alert variation="alert-info"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به هفته بازی‌های پاریس به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید[/alert]

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده