نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

نورییوشی اورایی، طراح پوستر مشهور ژاپنی، در سن ۷۶ سالگی درگذشت

نورییوشی اورایی، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین طراحان ژاپن که آثار بسیار مشهوری نیز از وی به یادگار مانده، چند روز پیش در سن ۷۶ سالگی فوت کرد. در ادامه مطلب زومجی می‌توانید نمونه‌هایی از پوستر‌های ساخته شده توسط وی را تماشا کنید.
نورییوشی اورایی یکی از قدیمی‌ترین طراحان گرافیکی جهان است که در زمینه‌های زیادی از جلد کتاب‌های داستان و تاریخ گرفته تا پوستر‌های فیلم‌های هالیوودی و بازی‌های ویدیوی آثار بسیار زیبایی خلق کرده است. اولین اثر وی به ساخت پوستر فیلم‌های جنگ ستارگان مربوط است که در این طرح کاور Star Wars Episode IV در سال ۱۹۸۲ بسیار زیبا است. Star Wars Epidode IV Poster وی همچنین پوستر‌های زیادی نیز بر اساس فیلم‌های جنگ ستارگان طراحی کرده که در ادامه می‌توانید تعدادی از آن‌ها را تماشا کنید: Star Wars Poster 1 Star Wars Poster 2 Star Wars Poster 3پوستر سری فیلم‌های گودزیلا دیگر آثاری هستند که هنرنمایی اورایی را به زیبای نشان می‌دهند:اورایی همچنین برای بازی‌های ویدیویی نیز پوستر‌های بسیار زیبایی طراحی کرده که در این میان آثار مربوط به سری متال‌گیر بسیار مشهور و چشم‌نواز هستند. هیدئو کوجیما، در باره این آرتیست ژاپنی اعلام کرده:
اورایی آثار پوستر‌های زیادی برای من طراحی کرده که همگی بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. ولی در این میان محبوب‌ترین اثر مربوط به Metal Gear Solid: Twin Snake است.
Metal Gear Twin Snake Metal Gear Poster 2 Metal Gear Posterالبته آثار بسیار زیاد دیگری نیز از اورایی به جا مانده که هریک به نوبه خود ذوق هنری این طراح بزرگ را نشان می‌دهند. در ادامه می‌توانید تعدادی از پوستر‌های طراحی شده وی را تماشا کنید:نظرات خود را در مورد اورایی و پوستر‌های وی با زومجی در میان بگذارید. منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده