نویسنده: حامد افرومند
// پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

تحلیل کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵

سونی دو شب پیش در هفته‌ بازی‌های ویدیویی پاریس با برگزاری کنفرانسی، اقدام به نمایش بازی‌های خود کرد و در کنار آن چند دقیقه‌ای را هم به هدست واقعیت مجازی خود اختصاص داد. کنفرانسی که چند بازی جدید نیز در آن معرفی شدند. با زومجی و مرور و تحلیل ما از این کنفرانس همراه باشید.
برخلاف گیمزکام، این‌بار مایکروسافت بود که حضور نداشت و سونی بدون هیچ رقیبی در کانون اصلی توجهات قرار گرفت. در چنین شرایطی با برگزاری یک کنفرانس، می‌توان به یک برنده تبدیل شد. سونی با آگاهی از این موقعیت طلایی، با دست پر قدم به پاریس گذاشت و در تمام طول کنفرانس، بدون هیچ وقفه‌ای به نمایش بازی‌های خود پرداخت. playstation زمانی که جیم رایان (Jim Ryan) مدیر بخش سرگرمی‌های اروپای سونی به روی صحنه آمد و شروع به صحبت در مورد پلی‌استیشن کرد، خیلی زود دست از پرداخت به گذشته و صحبت‌های اضافی کشید. او بعد از اشاره‌ای کوتاه به ۲۰ سالگی کنسول پلی‌استیشن، بلافاصله صحبت‌های خود را قطع کرد و مرور خاطرات گذشته را در چنین شبی بیهوده دانست. او با انرژی خاصی به آینده و بازی‌های پیش روی سونی پرداخت و وعده‌ی شبی پر از بازی را به تماشاگرها داد. همین‌جا بود که به یک کنفرانس طوفانی امیدوار شدیم. او قبل از شروع نمایش‌ها، خبر کاهش قیمت پلی‌استیشن 4 در اروپا را رسما اعلام کرد. صحبت از محتواهای انحصاری مربوط به پلی‌استیشن 4 شد و نمایش بازی Call of Duty: Black Ops 3 آغاز شد. همان‌طور که می‌دانید، در نسل قبلی، اکتیویژن همکاری نزدیکی با مایکروسافت داشت و کنسول ایکس‌باکس 360 محلی برای انتشار زودتر از موعد بسته‌های الحاقی و محتوای انحصاری بازی‌های سری Call of Duty بود. حالا همه چیز تغییر کرده و اکتیویژن با سونی همکاری خواهد کرد. این خبری بود که چند ماه پیش و در E3 2015‌ نیز شنیده بودیم. نمایش Black Ops 3 به بخش زامبی محور این بازی اشاره داشت. نمایش تریلر نقشه‌ی The Giant Zombies آن‌قدر متفاوت به نظر می‌رسد که اگر ندانسته و برای اولین بار مشغول تماشای آن شوید، به هیچ وجه متوجه این موضوع نمی‌شوید که این یک Call of Duty است. ما در نسخه‌های قبلی هم بعضا شاهد بخش‌های زامبی محور بودیم، اما این‌بار همه چیز فرق کرده و حال و هوایی متفاوت بر این بخش حاکم شده است.   Star Wars: Battlefront همان‌طور که می‌دانید امسال استودیو دایس به جای کار بر روی نسخه‌ای جدید از Battlefield، بازی مورد انتظار Star Wars:Battlefront را در دستور کار خود قرار داده است. به همین دلیل شاید نتوان دایس و اکتیویژن را در مقابل هم قرار داد و نظاره‌گر نبردشان شد! با این‌که دو بازی متفاوت را شاهد هستیم، اما سونی در اقدامی جالب نمایش دو بازی را دقیقا پشت سر هم قرار داد. کمی جلوتر به نمایش پشت سر هم و بسیار جالب دو بازی رقیب در همین کنفرانس خواهیم پرداخت. اما اکنون نوبت به جنگ ستارگان و Battlefront رسیده تا شاهد نمایشش باشیم. همین چند وقت پیش بود که نسخه‌ی بتای بازی منتشر شد و مورد استقبال بیش از ۹ میلیون بازیکن قرار گرفت. همین موضوع باعث شده که در موفقیت بازی تقریبا هیچ شکی نداشته باشیم. نمایش بازی در کنفرانس سونی نیز واقعا جذاب بود و ما چند شخصیت اصلی و قابل بازی Battlefront که به تازگی معرفی شده‌اند را در آن دیدیم. هان سولو یکی از این شخصیت‌ها بود که بسیار خوب به نظر می‌رسید و بیشتر از بقیه مورد توجه من قرار گرفت.   street-fighter-5 رسیدیم به نمایش دو بازی رقیب که دقیقا پشت سر هم بود و نکات خنده‌داری هم در آن وجود داشت. نمایش اول مربوط به بازی Street Fighter V بود. بازی مبارزه‌ای کپ‌کام که این نسل و تا به امروز هیچ خبری مبنی بر انتشار آن برای کنسول مایکروسافت منتشر نشده و تنها دارندگان رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 می‌توانند آن را تجربه کنند. به همین دلیل سونی نیز توجه بسیار ویژه‌ای به این بازی دارد و نمایش خوبی را برای آن در نظر گرفت. کپ‌کام در هفته بازی پاریس، حضور شخصیت دالسیم را نیز در Street Fighter V تایید کرد و این شخصیت در طی نمایشگاه پاریس برای حاضرین قابل بازی است. شخصیت دالیسم با تکیه بر توانایی‌های مخصوص یوگا، در نسخه پنجم از سری بازی‌های Street Fighter V حضور خواهد داشت و ظاهر وی نیز دچار تغییرات عظیمی نسبت به نسخه‌های قبل شده و پس از این شاهد یک شخصیت با ریش و سیبیل خواهیم بود! نمایش بازی انصافا خوب بود و پس از آن یوشینوری اونو (Yoshinori Ono) از کپ‌کام به روی صحنه آمد. مثل اکثر مواقع که بازیسازهای ژاپنی توانایی انگلیسی حرف زدن را ندارند، او هم شروع به حرف زدن کرد و ما منتظر بودیم تا این جمله‌های طولانی تمام شوند و ترجمه‌ی آن را بشنویم. در این حین هم حواسمان به ظاهر خنده‌دار Ono و شاخک‌های فنری روی سرش بود. طبق صحبت‌های او بازی در تاریخ در تاریخ ۲۷ بهمن منتشر می‌شود و نسخه عرضه شده، شاهد ۱۶ مبارز خواهیم بود که با مرور زمان و در طی سال ۲۰۱۶، ۶ شخصیت جدید نیز به بازی اضافه می‌شوند و تمامی این اشخاص از طریق پول درون بازی قابل خریداری هستند. این پول را با پیشرفت و انجام بازی می‌توان کسب کرد. Ono هنوز صحنه را ترک نکرده بود که به نوعی نمایش بازی رقیب یعنی Tekken 7 آغاز شد. کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)  از بندای نامکو وارد صحنه شد و حتی تصویری به نمایش در‌آمد که او را منوی انتخاب شخصیت بازی Street Fighter V نشان می‌داد و بعد از کمی گپ زدن با Ono شاهد نمایش بازی Tekken 7 بودیم. نمایشی که در ابتدا با مروری بر نسخه‌های قبلی به شکلی خاطره‌انگیز آغاز شد و به نسخه‌ی هفتم ختم شد. Tekken 7 که هم اکنون در دستگاه‌های آرکید در ژاپن قابل بازی است، کم کم راه خود را به کنسول‌ها هم باز می‌کند. با این که Tekken 7 یک بازی مالتی پلتفرم خواهد بود، اما سازندگان ترجیح دادند تا ورود بازی به کنسول پلی‌استیشن 4 را زودتر اعلام کنند و خبر از محتوای انحصاری برای آن دادند. مشخص نیست که این محتوای انحصاری چه خواهد بود. همچنین مشخص شد که داستان بازی قرار است رویدادهای پیش از قسمت اول را بازگو کند که مطمئنا رازهایی از این سری را فاش خواهد کرد.

|

در ادامه‌ی کنفرانس شاهد نمایش بازی Battleborn بودیم. گیرباکس اعلام کرد نسخه آزمایشی این بازی مورد انتظار ابتدا برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. علاوه بر این ما در نمایش بازی شاهد سه حالت جدید به نام‌های Capture، Meltdown و Incursion بودیم. گیرباکس همچنین در انتها از یکی دیگر از قهرمانان بازی با نام «آیسیس»‌ رونمایی کرده است. این شخصیت که ۵۰۰ سال سن دارد، ماشین قاتلی است که توانایی‌های بالایی در انجام این کار دارد. نمایش‌های این بخش کوتاه‌تر بودند و فقط شاهد پخش تریلر بازی‌ها بودیم. پس از Battleborn شاهد نمایش بازی Boundless بودیم. یک بازی انحصاری و آنلاین که استودیوی واندراستراک آن را ساخته است. علاوه بر پلی‌استیشن 4 به صورت کراس پلتفرم بر روی رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد و کاربران این پلتفرم‌ها همگی می‌توانند در دنیای سند‌باکس بازی با یکدیگر بازی کنند. این بازی واقعا جالب به نظر می‌رسد، چرا که با تنوع و آزادی عمل بسیار بالای بازی، هر بازیکن تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد را خواهد داشت. بازی‌های بلندپروازانه‌ای برای پلی‌استیشن 4 در نظر گرفته شده و پس از No Man’s Sky نوبت به این بازی رسیده تا با دنیای بزرگ خود همه را شگفت زده کند. Boundless 527x790 حتی سبک بازی کردن بازیکنان در Boundless هم متفاوت خواهد بود و هر بازیکنی به سلیقه‌ی خود می‌تواند بازی را انجام دهد و فعالیت‌های کاملا متفاوتی داشته باشد. قوانین فیزیکی در دنیای بازی Boundless از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از این رو امکان ساخت و استفاده از هر وسیله‌ای که تصور کنید وجود دارد. گیمر‌ها حتی می‌توانند وسایل ساخته شده را به اشتراک گذاشته و یا از وسایل ساخته شده توسط دیگران استفاده کنند. این وسایل شامل سلاح‌ها، ابزار حمل و نقل و همچنین وسایل ساخت سرپناه هستند. هنوز تاریخ مشخصی برای بازی اعلام نشده، اما با توجه به نمایش بازی، از همین الان می‌توان انتظار رقیبی جدی برای Minecraft را داشت. نمایش بعدی متعلق به بازی Avicii Vector بود. این بازی موسیقی محور با همکاری آویچی، یکی‌ از معروف‌ترین موسیقی‌سازان الکترونیک جهان ساخته شده است. در این بازی شما کنترل یک سفینه فضایی را بر عهده دارید. بازی علاوه بر داشتن بخش چند نفره، دارای بخش تک نفره نیز خواهد بود. هنوز تاریخ انتشار دقیقی‌ برای این بازی اعلام نشده است. مثل تمام نمایش‌های کنفرانس سونی، این بار هم بی‌مقدمه شاهد نمایش بعدی بودیم. نوبت به No Man’s Sky رسید. وسعت بازی No Man’s Sky به حدی بزرگ است که اگر تا انتهای عمر خود این بازی را تجربه کنید، شاید نتوانید تمام سیارات آن را کشف کنید! در بازی حدود ۱۸ کوانتیتون سیاره وجود دارد که تمام آن‌ها به صورت داینامیک طراحی شده‌اند. بازی بسیار وسیع استودیوی هِلو گیمز که چند روز پیش شایعه‌ی انتشار آن در همین ماه مطرح شد و خیلی زود توسط سازنگان تکذیب شد. همه منتظر اعلام رسمی تاریخ انتشار بازی بودند و مشخص شد که No Man’s Sky اوایل تابستان سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. نمایش بازی مثل همیشه شگفت‌انگیز بود. No-Man's-Sky تریلر بعدی متعلق به بازی MatterFall بود که قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود. استودیوی هاوس مارک این بازی را ساخته و به همین دلیل می‌توان انتظار یک بازی خوب، خوش‌ساخت و اعتیاد آور را داشت! بازی MatterFall شما را در نقش یک بازمانده در یک دنیای علمی-تخیلی قرار می‌دهد. این شخصیت که در تیزر رونمایی بازی قابل مشاهده است، باید در برابر بیگانگان مرموز که در دنیای بازی با نام «Smart Matter» شناخته می‌شوند مبارزه کند و زندگی خود را نجات دهد. نوبت به یکی از نمایش‌های اصلی کنفرانس رسید. هرمن هالست (Hermen Hulst) به روزی صحنه آمد و به نمایندگی از گوریلا گیمز، سازنده بازی Horizon: Zero Dawn، یک نمایش جدید از گیم‌پلی این اثر در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ارایه داد که شخصیت اصلی را در حال شکار یک دایناسور عظیم الجثه روباتیک با استفاده از تیر و کمان نمایش می‌داد. ما اولین بار در نمایشگاه E3 امسال این بازی را دیدیم و از همان زمان تا به امروز منتظر دیدن تصاویر و ویدیو‌های جدید و همچنین اخبار بیشتر از آن هستیم.

این بازی واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد. نمایش بازی در کنفرانس دیشب، گویی ادامه‌ای برای همان مرحله‌ی نمایش داده شده در E3 بود تا چیز بیشتری از محیط‌ها و خصوصیات بازی فاش نشود. تفاوت این نمایش در نحوه‌ی مبارزه با دایناسورهای روباتیک بازی بود. به شکل بسیار جالبی می‌توان در بازی برای دسته‌های کوچکتر تله گذاشت و آن‌ها را به سمت این تله‌ها کشاند. با از بین رفتن هر دایناسور آیتم‌هایی برای کرفت به‌دست می‌آورید و می‌توانید سلاح‌های جدیدتری برای مقابله با این دایناسورها بسازید. در پایان نمایش هم دقیقا مثل E3 شاهد مبارزه با یک دایناسور بزرگ بودیم. فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای این اثر انحصاری پلی‌استیشن 4 مشخص نشده و احتمالا بازی در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود. با نزدیک شدن به دقایق پایانی کنفرانس، نگران این بودیم که سونی برنامه‌ای برای نمایش بازی جدید کوانتیک دریم و همچنین Gran Turismo ‌جدید نداشته باشد. از طرفی بخش چند نفره‌ی Uncharted 4 نیز یکی از نمایش‌هایی بود که قبل از شروع کنفرانس، بسیاری پیش بینی آن را کرده بودند. سونی در ادامه باز هم به نمایش‌های کوتاه خود ادامه داد و این‌بار سراغ بسته‌ی الحاقی بازی Bloodborne با نام The Old Hunters رفت. سلاح‌هایی که در این نمایش دیدم واقعا برایم جذاب بود و نقطه‌ی قوت این نمایش به شمار می‌رفت. پس از این نمایش کوتاه، به یک‌باره شاهد لوگوی بازی DriveClub بودیم! در حین تماشای این نمایش، از این می‌ترسیدم که با وجود این بازی، نوبت به Gran Turismo‌ نرسد و باز هم خبری از این بازی نشود. اما مشخص شد که این فقط یک بسته‌ی الحاقی بوده و نکته‌ی جالب این‌جاست که قابلیت راندن موتورسیکلت به این بازی اضافه شده است و این بسیار جذاب به نظر می‌رسد. DriveClub Bikes هم‌اکنون برای دانلود در دسترس است! همان‌طور که از نام این بسته پیدا است، برای تجربه آن نیاز به بازی اصلی ندارید. بنابراین با مراجعه به شبکه پلی‌استیشن، می‌توانید آن را با قیمت ۱۴.۹۹ دلار خریداری کنید. با این حال اگر از کاربران بازی درایوکلاب هستید، می‌توانید این بسته را با قیمت ۱۲.۹۹ دلار و تخفیف چند یورویی دریافت کنید. بازی بعدی Gravity Rush 2 بود. کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama) از استودیو ژاپن سونی (Japan Studio) به روی صحنه آمد و توضیحاتی در مورد بازی داد. بازی Gravity Rush 2 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دست ساخت است و برای اولین بار در جریان نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۵ از آن رونمایی شد. نسخه اول بازی برای کنسول پلی‌استیشن ویتا عرضه شده بود و حال قسمت دوم آن برای پلی‌استیشن 4 در دست ساخت است. لازم به ذکر است که نسخه ریمستر قسمت اول نیز در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۴ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد تا طرفداران شناخت بهتری از این سری داشته باشند.

نوبت به ناتی داگ رسید. از چند روز قبل امیدوار بودم که دیگر نمایشی از بخش داستانی بازی را در هیچ رویدادی نبینم. چرا که تا به امروز ۳۰ دقیقه از بازی به نمایش گذاشته شده و این برای این بازی بیش از اندازه زیاد است و دوست داریم سورپرایزهای اصلی را در زمان انتشار بازی ببینیم. به همین دلیل امیدوار به نمایش بخش چند نفره‌ی بازی بودم و خوشبختانه این اتفاق افتاد. گریستوف بالسترا (Christophe Balestra) به روی صحنه آمد تا توضیحاتی در مورد این بخش بدهد. در بخش چندنفره مواردی را می‌بینیم که مختص دنیای آنچارتد طراحی شده‌اند. ساید کیک‌ها و میستیکال‌ها از ویژگی‌های بودند که در نمایش بازی نیز تا حدودی آن‌ها را شاهد بودیم. نمایش بخش چندنفره واقعا هیجان انگیز و سینمایی بود و حس و حال متفاوتی داشت. پس از Uncharted 4 نوبت به یکی از نمایش‌هایی رسید که به شخصه منتظر آن بودم. بازی Dreams از هر جهت خاص و جالب به نظر می‌رسد و در E3 نیز شاهد نمایش فوق‌العاده‌ی آن بودیم. الکس ایونس (Alex Evans‌) از مدیامولکول در کنفرانس حاضر شد و نمایش گیم‌پلی بازی آغاز شد.

|

نمایش بازی واقعا عالی بود و بسیار سرگرم‌کننده به نظر می‌رسید. کنترل بازی با استفاده از اکثر قابلیت‌های دوال‌شاک 4 انجام می‌شود که نکته‌ای مثبت به شمار می‌رود. چرا که این امکانات تقریبا بی استفاده مانده‌اند. ایده‌ی این‌که توانایی خلق هر چیزی در بازی را داشته باشید بسیار بلندپروازانه است و باید دید در نهایت چنین پروژه‌ای با موفقیت به سرانجام می‌رسد یا خیر. بازی Dreams احتمالا در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

|

یوشیدا روی استیج آمد و به نظر می‌رسید که نوبت به هدست واقعیت مجازی سونی رسیده است. PlaystationVR با نمایش چند بازی، تبدیل به یکی از نقاط قوت کنفرانس شد و سرانجام دید بهتری به این وسیله پیدا کردیم. RIGS یکی از این بازی‌ها بود. پس از آن هم نوبت به Until Dawn: Rush of Blood رسید. اسم بازی به تنهایی اشارات بسیار بدی به داستان نسخه‌ی اصلی Until Dawn دارد و این بسیار عجیب بود. اما نوبت به کرایتک هم رسید و سِوت یرلی (Cevat Yerli) وارد صحنه شد. خبری از یک Crysis جدید نبود و او و استودیوی خوش‌نامش با بازی Robinson: The Journey به استقبال PSVR‌ و هواداران سونی آمده بود. به نظر می‌رسد این بازی واقعی‌ترین تجربه‌ از لحاظ بصری برای PSVR باشد. البته تجربه‌های متفاوت دیگری نیز با PSVR به نمایش گذاشته شد که The Walk یکی از آن‌ها بود. تجربه‌ی راه رفتن روی یک طناب در ارتفاع بلندترسناک به نظر می‌رسد; نه؟ سرانجام نوبت به پالیفانی رسید و ورود Gran Turismo به نسل هشتم. Gran Turismo Sport معرفی شد و کازانوری یامائوچی روی استیج آمد و توضیحاتی در مورد این بازی داد. گرافیک، فیزیک و صداگذاری موتور بازی‌سازی ما برای Gran Turismo Sport به شدت بهینه‌سازی شده است. با این حال دیدگاه ما جاه‌طلبانه‌تر از این ویژگی‌ها است. هدف اصلی ما تولد مجدد سبک رانندگی در صنعت بازی‌های ویدیویی است.

|

مانند قسمت‌های قبلی مجموعه گرن توریسمو، بازی Gran Turismo Sport دارای مسابقات بزرگ جهان هم است. از این مسابقات می‌توان به دو مسابقه FIA، مسابقات ملی و Manufacturer’s Fan Cup اشاره کرد. برندگان این مسابقات با حضور در مسابقات FIA، هر ساله جوایز خود را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند. یامائوچی در انتها اعلام کرد نسخه آزمایشی بازی Gran Turismo Sport، اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد. همچنان خبری از کوانتیک دریم و دیوید کیج نبود. مدام این سوال را از خودم می‌پرسیدم که پس چه موقعی این استودیو بازی جدید خود را رو می‌کند؟ آیا حضور سونی در فرانسه موقعیت مناسبی برای آن‌ها نیست؟ (کوانتیک دریم یک استودیوی فرانسوی است). اما همچنان خبری نبود و به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم. میچل انسل (Michel Ancel) روی استیج حاضر شد و نمایشی تازه از بازی WiLD را نشان داد. WiLD یک اثر اکشن ماجراجویی آنلاین است که توسط میشل انسِل، خالق سری بازی‌های Rayman و در استودیوی تازه تاسیس وایلد شیپ در حال ساخت است. بازی برای اولین بار در جریان کنفرانس سونی در گیمزکام ۲۰۱۴ معرفی شده بود و حالا زمان نمایش مفصل‌تری از آن بود. داستان بازی در ۱۰ هزار سال پیش روایت می‌شود و گیمر امکان بازی در نقش انسان و یا حیوانات و تعامل با محیط نسبتا بزرگ بازی را دارد. در این اثر امکان کنترل جانورانی مثل مار، خرس، گرگ، اسب و حتی گوسفند وجود دارد و تمام اتفاقات بازی وابسته به گیمر بوده و به صورت از پیش برنامه‌ریزی شده نیست. حتی تماشای این نمایش نیز حس و حال خاصی داشت و واقعا تجربه‌ی جدیدی به حساب می‌آمد. WiLD هنوز در مراحل اولیه ساخت است و از این رو فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای بازی مشخص نیست.

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

به نظر کنفرانس رو به پایان بود، اما سونی سورپرایز اصلی خود را برای انتهای نمایش در نظر گرفته بود. سرانجام دیوید کیج به روی استیج آمد و مشغول صحبت در مورد معرفی بازی جدید خود در خاک فرانسه شد و از مراحل ساخت آن گفت. از تمام اتفاقاتی که در طول این چند سال رخ داده تا آن‌ها بتوانند به داستان مورد خود برسند و به نتیجه‌ی دلخواه برسند. شاید بعضی از شما سال ۲۰۱۲ و دمو کارا را به یاد داشته باشید. دمویی که برای پلی‌استیشن 3 عرضه شد و راجع به دختری با نام کارا بود. این دمو درباره یک روبات انسان‌نما بود که پس از مدتی احساس می‌کرد که دارای احساسات است. بسیاری از مردم شیفته این شخصیت شدند اما سوال اصلی در این سال‌ها این بود که وقتی او کارخانه را ترک کرد؛ چه بر سرش آمد؟ بازی جدید دیوید کیج و تیمش، ماجرای این دختر را دنبال می‌کند. این بازی Detroit: Become Human نام دارد. یک بازی به نظر متفاوت که به سرگذشت روباتی انسان نما به نام کارا پرداخته است. در تریلر سینمایی پخش شده از این بازی، دنیایی را می‌بینیم که ربات‌های انسان‌نما جایگاه مهمی در زندگی روزمره‌ی مردم پیدا کرده‌اند. به طوری که از خانه گرفته تا خیابان‌ها، شاهد فعالیت این روبات‌ها هستیم و گویی زندگی بدون داشتن این روبات‌ها برای مردم غیر ممکن شده است. در این میان کارا را می‌بینیم که جدا از بقیه‌ی ربات‌ها در خیابان‌ها قدم می‌زند و با بقیه فرق دارد. او رویای انسان بودن را در سر می‌پروراند. کنفرانس سونی به پایان رسید. نمایش این تعداد بازی به صورت بی‌وقفه و پشت سر هم واقعا جذاب بود. سونی از فرصت به وجود آمده به خوبی بهره ببرد تا در نبود مایکروسافت، تا جای ممکن توجه‌ها را به سمت خود و بازی‌های خود جلب کند. آن‌ها در این راه موفق بودند و کنفرانس بسیار با کیفیتی را شاهد بودیم. کنفرانسی در حد و اندازه‌های E3‌ که دید خوبی نسبت به بسیاری از بازی‌های سونی به ما داد. این را هم از یاد نبریم که رویداد پلی‌استیشن نزدیک است و با توجه به چیزهایی که سال گذشته در این رویداد دیدیم، باید انتظار نمایش‌های بیشتری را از آن‌ها داشته باشیم. نظر شما در رابطه با کنفرانس دیشب سونی چیست؟ [alert variation="alert-info"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به هفته بازی‌های پاریس به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید[/alert] تهیه شده در زومجی  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده