نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

بودجه‌ ۴ میلیون پوندی دولت انگلیس برای کمک به بازی‌سازان مستقل

دولت انگلیس اهمیت زیادی برای صنعت بازیسازی این کشور قائل است و در همین راستا پروژه‌ای به ارزش ۴ میلیون پوند راه‌اندازی کرده که بر اساس آن از استودیو‌های بازیسازی کوچک حمایت خواهد کرد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

دولت انگلیس هدف از حمایت بازیسازان را، عملی شدن ایده‌های بازیسازان مستقل معرفی کرده است. این پروژه حمایتی از امروز آغاز شده و هزینه کل آن ۴ میلیون پوند برآورد شده و تا سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهد داشت. هدف این پروژه حمایت از استودیو‌های بازیسازی کوچک و همچنین افرادی است که علاقه زیادی به ساخت بازی‌های مستقل دارد. بر اساس اعلام رسمی دولت، آن‌ها به سه روش از بازیسازان حمایت خواهند کرد:

  1. ارایه کمک ۲۵ هزار پوندی برای بازیسازان تازه کار به منظور ساخت نسخه‌های آزمایشی بازی‌هایشان.
  2. ارایه کمک ۵۰ هزار پوندی برای پروژه‌هایی که ایده‌ی بسیار جالبی دارند و بازی‌های آن‌ها حتی پس از مراحل آزمایشی نیز حمایت می‌شود.
  3. حمایت از دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته بازیسازی در زمینه‌های مختلف و جذب آن‌ها در پروژه‌های ساخت بازی‌ها.
Ed-vaizey_mp ادوارد هنری بولتر واعظی، وزیر فرهنگ بریتانیا

دولت انگلیس پیش از این نیز چنین طرحی را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی توسط دانشگاه آبرتی  اجرا کرده بود که نتیجه آن جذب بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته بازی‌سازی در استودیو‌های مطرح است. اد واعظی، مسئول پروژه حمایت از بازیسازان کوچک و وزیر فرهنگ بریتانیا در این مورد اعلام کرد:

بازی‌های ساخته شده در بریتانیا طی سالیان اخیر موفقیت‌های چشم‌گیری در سراسر جهان داشته‌اند و حال وظیفه ما است تا استعداد‌های جدید را در این زمینه پرورش داده و از این صنعت پر سود حمایت کنیم. این طرح باعث خواهد شد تا بازیسازن مستقل ایده‌های خود را عملی کنند و از این طریق شاهد آثار بزرگی در آینده خواهیم بود.

همچنین لن لایوینگستون، یکی دیگر از اعضای حاضر در این طرح نیز اعلام کرد:

بریتانیا سابقه بسیار زیادی در ساخت بازی‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف دارد. از سری Tomb Raider و Grand Theft Auto گرفته تا بازی‌های کوچک و موفقی مثل Monument Valley و Plunder Pirates همگی در این کشور ساخته شده و تاثیرات اقتصادی و فرهنگی مثبتی داشته‌اند. هدف ما از اجرای طرح حمایتی، پرورش نسل جدیدی از بازیسازان است که موجب گسترش هرچه بیش‌تر این صنعت خواهند شد.

نظر شما در مورد اقدامات دولت انگلیس در حمایت از بازیسازان چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده