هرماه آیتونز بازی‌ها و برنامه‌های برتر ماه قبل را معرفی می‌کند. ما هم تصمیم گرفتیم هرماه فهرستی از بازی‌های منتخب ماه پیش آیتونز را به مختصر به شما معرفی کنیم. با زومجی در معرفی لیست این بازی‌ها همراه باشید.

چند سالی است که بازی‌های ویدیویی محدود به کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی نمی‌شود و حالا دامنه‌ی گسترش سرگرمی‌های ویدیویی به گوشی‌های هوشمند کشیده شده است. همه گیر بودن گوشی‌های هوشمند و از طرفی، قدرت اجرایی آنها در کنار امکانات متنوع، سبب شده تا بازی‌های ویدیویی روی این دستگاه‌ها، هر سبک و سیاقی را شامل شوند. پلتفرم iOS در گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد کمپانی اپل، بستر بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی شده و نه فقط ماهانه و حتی هفتگی، بلکه به صورت روزانه شاهد عرضه بازی‌های جدید بر مبنای این پلتفرم هستیم. زومجی از این پس بهترین بازی‌های عرضه شده در پلتفرم iOS را به صورت هفتگی و ماهانه معرفی خواهد کرد، تا شما اطلاعات کاملی نسبت به این بازی‌ها داشته باشید.

dungeon-boss  Dungeon Boss

کمپانی بازی‌سازی بیگ فیش ماه گذشته با انتشار بازی‌ای به سبک نقش‌آفرینی – استراتژی، توانست عنوان انتخاب سردبیر آیتونز را به خود اختصاص دهد. در این بازی شما وظیفه ساختن یک گروه متشکل سه قهرمان و نابود کردن دشمنان را به عهده دارید. بازی از طراحی فانتزی و گرافیک شگفت‌انگیزی بهره می‌برد که می‌تواند شما را ساعت‌ها پای این بازی بنشاند.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

Puzzle-Craft-2

Puzzle Craft 2

نسخه دوم بازی پازل کرفت توسط شرکت چیلینگو  که قبل‌ها با شاهکارهایی مثل Icycle و Anomaly توانسته بود در صدر جدول قرار بگیرد، منتشر شد. در این بازی شما پادشاه سرزمینی هستید که برای آباد کردن آن باید بیش از ۴۰ پازل را در بازی حل کنید، منابع به دست بیاورید و سازندگی کنید و با دوستان خود رقابت کنید.

دانلود از اپ استور

 

Star-Wars™-Uprising

Star Wars: Uprising

این بازی اولین سری از بازی‌های استار وارز در سبک نقش‌آفرینی است که توسط شرکت کابام منتشر شده است. در این بازی از طیف گسترده شخصیت‌های معروف جنگ ستارگان مانند هان سولو یا بوبا فت استفاده شده است و شما می‌توانید از بین آن‌ها قهرمان‌های خود را انتخاب کنید و قابلیت‌های، خصوصیات و حتی ظاهر دلخواه خود را به آن‌ها اختصاص دهید. سپس به جمع بازیکنان این بازی بپیوندید و به‌صورت آنلاین با آن‌ها به مبارزه بپردازید. از نکات جالب این بازی داستان این بازی است که بین قسمت ششم جنگ ستارگان به نام بازگشت جدای و نیروی بیدار اتفاق می‌افتد.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

Wonky-Ship

Wonky Ship

این بازی برای کسانی که ناراحتی قلبی دارند توصیه نمی‌شود! این بازی ممکن است موجب به وجود آمدن سندرم شکستن گوشی، صداهای ناهنجار، شادی و سرخوشی شدید بگردد. شاید بپرسید چرا؟ شما در این بازی نقش یک خلبان شجاع را دارید که یک سیاه‌چاله آن را به سمت خود می‌کشد و باید با قدرت سوخت پلاسما از آن بگریزید. ولی دراین‌بین فقط شما نیستید که به سمت آن کشیده می‌شوید. زباله‌های فضایی، شهاب‌سنگ‌ها و دیگر اجسام آسمانی نیز با سرعت به سمت شما می‌آیند و شما با جاخالی دادن و حرکاتی که تاکنون در هیچ بازی دیگری ندیده‌اید باید خود را نجات بدهید. البته اغلب این کارها با شکست مواجه می‌شود و شما می‌میرید! شرکت کیز که سازنده این بازی است هیچ مسئولیتی بابت خرد شدن گوشی‌های شما را به عهده نگرفته است. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر کنترل اعصاب خود را ندارید هرگز سراغ این بازی نروید.

دانلود از اپ استور

 

Don't-Starve

Don’t Starve: Pocket Edition

بازی Don’t Strave که قبل‌ها می‌توانستید بر روی استیم از آن لذت ببرید، این بار پا به دنیای گوشی‌های هوشمند گذاشته است. شما در این بازی نقش یک دانشمند جسور به نام ویلسون را دارید که به دنیای مرموزی فرستاده شده است. ویلسون باید یاد بگیرد چطور خود را با محیط وفق دهد و پس‌ازآن به فکر راه فرار از این دنیا بیافتد؛ دنیایی پر از موجودات عجیب و غریب، خطرات و شگفتی‌ها. این بازی با گرافیک بی‌مثال و داستان زیبای خود توانسته است جوایز زیادی را از آن خود کند که از آن‌ها می‌توان به بهترین بازی مستقل سال اشاره کرد.

دانلود از اپ استور

 

Land-Sliders

Land Sliders

دنیای رؤیاها در این بازی زنده می‌شود؛ بازی‌ای اعتیادآور که می‌تواند مقام اول را در لیست بازی‌های شما به خود اختصاص دهد. این بازی حتی ارزش خریدن یک گوشی آیفون برای بازی کردن با آن را دارد. بازی‌ای با گرافیک سل شید که در اوج سادگی ظاهری، باطنی پیچیده و بزرگ دارد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم این بازی رایگان را از دست ندهید.

دانلود از اپ استور

 

Trick-Shot

Trick Shot

گاهی اوقات ایده‌هایی هستند که وقتی به اجرا می‌رسند می‌توانند موفقیت بزرگی برای انسان ایجاد کنند حتی اگر اولین ایده باشد.  جاناتان تاپف با ساخت بازی تریک شات نمونه بارز این انسان‌ها است. بازی‌ای متشکل از یک سبد و توپی که در آن جای می‌گیرد. ساده است؟ درسته؟ تریک شات بازی‌ای در سبک پازل به همراه ۹۰ مرحله است که شما در آن هزاران توپ جهنده در اختیار دارید که باید داخل سبدها بیاندازید. این بازی ۱.۹۹ دلاری متواند اوقات فراغت شما را به‌راحتی پر کند و ارزش خرید را دارد.

دانلود از اپ استور

 

seashine

Seashine

تابه‌حال دنیای اعماق دریاها را دیده‌اید؟ آیا میدانید چه موجوداتی در آن زندگی می‌کنند؟ این بازی شما را به دنیای تاریک اعماق دریا می‌برد و تنها نور آنجا یک عروس دریایی است... همین نور باعث می‌شود توجه ماهی‌های ترسناک و مخوف دریا به شما جلب شود و سعی در خوردن شما داشته باشند. شما در نقش این عروس دریایی چقدر می‌توانید زنده بمانید؟ می‌توانید با دانلود این بازی رایگان توانایی خود را در این زمینه امتحان کنید.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

Order-&-Chaos-2

Order & Chaos 2: Redemption

تولد دوباره بهترین و بزرگ‌ترین بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره کلان! این بازی نسخه دوم و بهینه‌شده نسخه قبلی است که توسط گیم لافت منتشر شده است. در این بازی شما می‌توانید قهرمان خود را از بین ۵ نوع مبارز، شامل اورک‌ها، انسان‌ها، الف‌ها، مندل‌ها و کراتان‌ها در ۵ نوع کلاس، شامل شوالیه، تیرانداز، جادوگر، جنگجو و راهب انتخاب کنید و به کاوش و نبرد در دنیای پهناور با گرافیک خیره‌کننده بپردازید. همه این‌ها در کنار رایگان بودن این بازی مزه بازی کردن با آن را چندین برابر می‌کند. پس دست‌ دست نکنید و همین‌ الان این بازی زیبا را دانلود کنید.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

SPL-T

SPL-T

شرکت سیموگو ای بی که سال پیش با انتشار بازی Device 6 توانست جوایزی را به خود اختصاص دهد، این بار بازی‌ای در سبک پازل را طراحی و منتشر کرده است که در نگاه اول با دیدن قیمت ۲.۹۹ دلاری آن، از خریدش منصرف می‌شوید. ولی ما به شما قول می‌دهیم این بازی یک پازل بسیار خوب است که می‌تواند شما را متحیر کند.

دانلود از اپ استور

 

Eternity-Warriors-4

Eternity Warriors 4

بازهم گلو و بازهم اترنیتی واریور؛ این بار نسخه چهارم! این بازی که در سبک نقش‌آفرینی است، به شما حق انتخاب از بین سه نوع کلاس هیرو را می‌دهد؛ جنگجوها، قاتل‌ها و جادوگران. در این بازی شما می‌توانید با بازیکنی در آن سر دنیا به‌صورت تن‌به‌تن مبارزه کنید، شکستشان دهید و جایزه بگیرید. همچنین هر هفته رویدادهایی در این بازی در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها جوایز بیشتری را کسب کنید. این بازی رایگان است، ولی برای بازی کردن با آن نیاز به اینترنت دارید.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

Power-Ping-Pong

Power Ping Pong

بازهم بازی‌ای از شرکت چیلینگو؛ این بار در سبک ورزشی! تنیس روی میز یکی از ورزش‌های سرعتی است که در آن، ‌یک اشتباه می‌تواند باعث از دست دادن یک امتیاز شود. ولی این بار رقیب شما تنها یک انسان نیست؛ مبارزان کونگ‌فو، کشتی گیران، دانشمندان دیوانه و حتی پانداها به رقابت با شما می‌پردازند. این بازی که محیطی جذاب و سرگرم‌کننده به همراه کنترل راحت و حالت‌های یک‌نفره و چندنفره آنلاین را در خود جای‌داده است، به قیمت ۴.۹۹ دلار در اختیار شما دوستان قرارگرفته است.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

Goat-Simulator-MMO-Simulator

Goat Simulator MMO Simulator

این بز که محصول استودیو کافی استین است، خیلی زود به‌قدری محبوب شد که خود این استودیو فکرش را هم نمی‌کرد؛ به‌طوری‌که ماه پیش شاهد انتشار نسخه سوم آن، آن‌هم در سبک چندنفره آنلاین کلان بودیم. دنیایی که در آن می‌توانید دنیای رؤیایی خود را بسازید. در این بازی ۵ کلاس مختلف اعم از جنگجو، Rouge(اختلال‌گر)، شعبده‌باز، شکارچی و مایکروفر! قابل انتخاب و بازی هستند. این بازی عجیب و غریب با قیمت ۴.۹۹ دلار عرضه شده است.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

I-am-Bread

I am Bread

بازی I am Bread یک بازی اکشن ماجراجویی است که در آن شما نقش یک‌تکه نان برش خورده را دارید که باید خود را به دستگاه تست برسانید. دراین‌بین اگر به اشیاء دیگر موجد در آشپزخانه برخورد کنید از کیفیت نان کم می‌شود. این اشیاء حتی گاهی باعث سقوط بر روی زمین یا داخل آب می‌شوند که شمارا مجبور به طی مرحله از اول می‌شود.

دانلود از اپ استور

 

Astrå

Astra

با «همه‌‌را» خدای روز و روشنایی دنیای باستان، وارد ماجراجویی شوید، که در آن شما به کمک او باید به جنگ با تاریکی بپردازید، اسرار و شگفتی‌های دنیای آسترا را کشف کنید. این بازی از طراحیدو بعدی بهره می‌برد و در آن از تمامی پیکسل های موجود در صفحه به صورت عالی استفاده شده است و شما را با کیفیت خود مجذوب می‌کند. همچنین میتوان  از مزایای این بازی ، به کنترل آن با یک‌ دست اشاره کرد که بازی کردنرا برای بازیکنان راحت‌تر می‌کند.

دانلود از اپ استور

 

Fifa-16

FIFA 16 Ultimate Team

این نام دیگر نیاز به تعریف اضافی ندارد. هرسال شرکت الکترونیک آرتز نسخه جدید از بازی محبوب فیفا را برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر می‌کند. این بازی این بار با موتور و ساختاری جدید عرضه شده است؛ به‌طوری‌که شما در این نسخه می‌توانید از حرکات نمایشی نیز استفاده کنید. در این بازی می‌توانید بازیکنان تیم را جابجا کنید، تیم رؤیایی خود را بسازید و لذت ببرید.

دانلود از اپ استور |  دانلود از گوگل پلی

 

Call-of-Champions

Call of Champions

این روزها طرفداران بازی‌هایی با سبک میدان نبرد چندنفره آنلاین بسیار زیاد شده و به همان ترتیب تعداد بازی‌های این سبک نیز افزایش یافته است. Call of Champions نیز از این قاعده مستثنا نیست و به جمع این سبک بازی‌ها پیوسته است. بازهم مثل همیشه از بین ۱۵ قهرمان کوچک و بزرگ، قهرمان خود را انتخاب کنی، با دوستان خود یک تیم بسازید و به رقابت با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان بپردازید. اگر از دوست داران این سبک یازی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این بازی رایگان را از دست ندهید.

دانلود از اپ استور

 

raceline-cc

Raceline CC

مسابقات رانندگی فقط مربوط به ماشین نیستند و گاهی موتورهای قدرتمند می‌توانند جای آن‌ها را بگیرند. این بازی که فقط بر روی نسخه 9 به بالا iOS اجرا می‌شود، شما را وارد مسابقات زیرزمینی موتورسواری می‌کند. نمایشگاهی شامل ۲۶ موتور قدرتمند به همراه وسایلی برای ارتقاء آن‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که موتور خود را انتخاب کنید، گاز بدهید، از بین ماشین‌ها عبور کنید و رقبا را شکست بدهید. این بازی به لطف استفاده از دوربین اول‌شخص آدرنالین خون شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.

دانلود از اپ استور

 

sky

Sky

پرواز کنید، بپرید و وارد یک ماجراجویی شوید! شرکت بازی‌سازی کتچاپ که تخصص خاصی در ساخت بازی‌هایی با گرافیکی ساده ولی گیم پلی روان و زیبا را دارد، این بار شما را به ماجراجویی در آسمان‌ها می‌برد. ۱۰۰ مرحله به همراه تعداد زیادی کاراکتر از مشخصات این بازی رایگان است. همچنین این بازی به‌صورت ضربه‌ای کنترل می‌شود که بازی با آن را ساده و لذت‌بخش می‌کند.

دانلود از اپ استور

 

Auctioneer

Auctioneer

آیا تابه‌حال حراجی‌های آثار هنری را دیده‌اید؟  این بار نوبت شما است تا یک حراجی را اداره کنید؛ تابلو بفروشید، خانه بفروشید و در آخر حتی سیاره‌ای را به مریخی‌ها بفروشید! بیش از هزاران مورد قابل‌فروش در این بازی رایگان وجود دارد که هم‌اکنون منتظر شما هستند تا به حراج گذاشته شوند و شما آنها را بفروشید.

دانلود از اپ استور

 

Lifeline-2

Lifeline 2

این بازی نسخه دوم بازی‌ای به همین نام است که توسط 3 Minute Games منتشرشده است؛ این بار با داستانی طولانی‌تر نسبت به نسخه قبلی، به همراه گزینه‌ها و راه‌های بیشتر. این بازی که در سبک داستان محور منتشرشده است، شما را درگیر داستان شخصیت بازی به نام Arika که یک زن جوان است می‌کند. آریکا در این داستان تصمیم دارد انتقام پدر و مادر خود را بگیرد و همچنین برادر گم‌شده خود را پیدا کند. این انتخاب شماست که او را با خطرهای مختلف روبرو و به مرگ نزدیک‌تر کنید یا او را از آسان‌ترین راه به مقصد برسانید. این بازی قابلیت کنترل از طریق ساعت اپل را نیز دارد.

دانلود از اپ استور

 

Beat-Bop

Beat Bop: Pop Star Clicker

به آرزوی خود برسید و خواننده محبوب دل‌ها شوید! شاید اول با یک گیتار شروع کنید، تمرین کنید و پول کسب کنید. پس‌ازآن، تیم خود را که افرادی مثل خودتان هستند، دورهم جمع کنید و باهم میلیونر شوید. این بازی که با ضربه زدن به صفحه صورت می‌گیرد، می‌تواند اوقات خوشی را همراه با موزیک‌های زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. هم‌اکنون می‌توانید این بازی رایگان را از استور دانلود کنید و لذت موسیقی را بچشید.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی

 

Deer Hunter 2016

Deer Hunter 2016

باز گلو و بازهم نام آشنای دییر هانتر ! دنیایی پر از حیوانات مختلف از آلاسکا تا زیمباوه. اگر با نسخه‌های قبلی این بازی آشنا باشید میدانید که شما در این بازی نقش یک شکارچی را دارید، که به شما سفارش شکار یک حیوان داده می‌شود. البته نوع کشتن آن نیز خیلی مهم است چراکه شاید سر آن حیوان مهم‌تر از جاهای دیگر آن باشد و شما مجبور شوید حیوان را با شلیک به‌جاهای حساس دیگر از پای درآورید. گاهی هم سفارش شکار یک خرس را می‌گیرید که در صورت شلیک اشتباه ممکن است جان خود را به خطر بی اندازید.

دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی | دانلود کافه بازار

 

Disney-Infinity

Disney Infinity: Toys Box 3.0

شرکت دیزنی دنیای فیلم‌ها و کارتون‌ها را باهم درآمیخته است؛ دنیایی که در آن می‌توانید Iron Man را کنار جدای‌های جنگ ستارگان ببینید، درحالی‌که میکی موس در حال عبور از پیاده‌رو است. بیش از ۸۰ کاراکتر کارتون‌ها و فیلم‌های هالیوود باهم در یک مکان جمع شده‌اند تا شمارا حیرت‌زده کنند. دنیایی که در آن ‌همه کار امکان‌پذیر است؛ از نبردهای سخت گرفته تا شهرسازی و مزرعه‌داری! جالب اینجا است که این بازی با حجم ۲.۲۴ گیگابایت به‌رایگان در اختیار شما قرارگرفته است.

 دانلود از اپ استور | دانلود از گوگل پلی | دانلود از ویندوز استور

 

PewDiePie

PewDiePie: Legend of the Brofist

فلیکس اروید اولف شِلبری که با نام مستعار پیو دی پای شناخته می‌شود، مفسر سوئدی بازی‌های ویدیویی در یوتیوب هست. کانال او سریع‌ترین رشد را در یوتیوب داشته است از ۳.۵ میلیون مشترک به ۱۸ میلیون مشترک در سال ۲۰۱۳ در یوتیوب رسید. کانال او در آوریل ۲۰۱۴ به بالای ۲۶ میلیون مشترک رسید. حالا این شخصیت وارد دنیای بازی‌ها شده است. این بازی از محیط ساده و پیکسلی بهره می‌برد؛ درحالی‌که داستان و طراحی مراحل آن به‌قدری کارشده و زیبا هستند که توانسته عنوان یکی از بهترین‌های ماه پیش را به خود اختصاص دهد. البته سازنده این بازی قیمت این بازی را ۴.۹۹ دلار گذاشته است؛ ولی ما به شما می‌گوییم این بازی ارزش خریدن را دارد.

دانلود از اپ استور |  دانلود از گوگل پلی

 

این لیست با توجه به رتبه‌بندی کاربران و همچنین آیتونز تهیه ‌شده است. نظر شما در مورد این بازی‌ها چیست؟

تهیه‌شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده