نویسنده: زومجی زومجی
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۰

پلی‌استیشن ۴ و لیست بازی‌های فوق العاده | کاهش قیمت ایکس‌باکس وان در راه است؟

در سال ۲۰۱۵ سونی لیست فوق العاده‌ای از بازی‌های انحصاری را برای پلی‌استیشن ۴ آماده کرده است. اما تحلیل‌گران در این مورد چه فکری می‌کنند؟ با زومجی همراه باشید.
در سال ۲۰۱۴، کنسول نسل هشتمی شرکت سونی توانست بازار فروش کنسول‌ها را برای مدت ۱۱ ماه تحت سلطه خود در بیاورد. از آن طرف ایکس‌باکس وان در نوامبر همین سال، توانست بازگشتی قدرتمند داشته باشد و رقیب را در میزان فروش ماهانه، کنار بزند. اما سوال اصلی که اکنون صنعت بازی‌های ویدئویی دارد این است: آیا ایکس‌باکس وان می‌تواند این موفقیت را ادامه دهد؟ مایکل پچر (Michael Pachter) از برجسته‌ترین تحلیل‌گران صنعت بازی‌های ویدئویی صحبت‌های جالبی را در مورد دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۵ انجام داده است. به گفته پچر، پلی‌استیشن 4 بار دیگر برتری خود نسبت به ایکس‌باکس وان را پس خواهد گرفت. دلیل این موضوع از نظر وی، لیستی فوق‌العاده از بازی‌های انحصاری برای این کنسول است. وی در این مورد می‌گوید:
حتی با فرض اینکه قیمت ایکس‌باکس وان به همان نقطه ۳۹۹ دلاری برسد، من فکر می‌کنم نرم‌افزار‌های انحصاری و اختصاصی سونی (بازی‌های انحصاری) تغییرات اساسی در سال ۲۰۱۵ خواهند داد. شرکت سونی لیستی از بازی‌های انحصاری فوق‌العاده را در دست دارد که برای عرضه در سراسر سال بعد در نظر گرفته شده‌اند. این موضوع می‌تواند علاقه‌مندی به پلی‌استیشن 4 را به میزان زیادی حفظ کند و از طرفی به سونی اجازه می‌دهد برتری خود را افزایش دهد.
به علاوه، پکتر معتقد است مایکروسافت برای بار دیگر قیمت ایکس‌باکس وان را کم خواهد کرد. اگر به یاد داشته باشید، در اولین بار قیمت ایکس‌باکس وان به عدد ۳۴۹ دلار کاهش یافت. پکتر در این مورد می‌گوید:
به نظر می‌رسد مایکروسافت از بودن در جایگاه دوم متنفر است. با توجه به موفقیت در عرضه کنسول و باندل‌هایی با قیمت ۳۴۹ دلار، فکر می‌کنم سونی بار دیگر درحال یافتن برتری خود در ماه اول خواهد بود و این موضوع، باعث می‌شود مایکروسافت بار دیگر قیمت کنسول خود را کاهش دهد. این کاهش قیمت احتمالا با عرضه یک باندل در بهار سال ۲۰۱۵ اتفاق خواهد افتاد.
آیا شما با صحبت‌های مایکل پچر موافق هستید؟ شما در مورد لیست بازی‌های هردو کنسول در سال ۲۰۱۵ چه فکری می‌کنید؟ منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده