نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

مایکروسافت با Killer Instinct جواب بازی Street Fighter 5 سونی را خواهد داد

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت نسبت به انحصاری شدن بازی Street Fighter 5 برای پلی‌استیشن ۴ واکنش جالبی نشان داده است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید.
هفته‌ی گذشته، کپکام (Capcom) در خبری اعلام کرد بازی Street Fighter 5 برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در رویداد PlayStation Experience، سونی هم این خبر را تایید و اعلام کرد این بازی در میان کنسول‌ها تنها برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. این خبر، کمپانی مایکروسافت و شخص اسپنسر را شوکه کرد، اما وی در پاسخ به طرفداران برای انحصاری شدن این بازی به سری Killer Instinct اشاره کرد:
در این صنعت قراردادهای همکاری زیادی وجود دارد. ما بخشی از همه‌ی آن‌ها نیستیم، زمانی که یک بازی First Party داریم، روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. بازیکنان ایکس‌باکس اگر بدانند ما مالک عنوانی هستیم بسیار خوشحال خواهند شد.
مایکروسافت، زمانی که استودیوی Rare را خریداری کرد، سری Killer Instinct را هم از آن خود کرد. این بازی توسط استودیوی دابل هلیکس (Double Helix) ساخته می‌شود و در زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان به صورت انحصاری برای این کنسول منتشر شد. زمانی که کمپانی آمازون (Amazon) استودیوی دابل هلیکس را خریداری کرد، مایکروسافت روند ساخت این بازی را به استودیوی آیرون گلکسی (Iron Galaxy) سپرد. فصل دوم این بازی تا چند روز آینده منتشر خواهد شد.
killer instinct Killer Instinct هم اکنون برای ایکس‌باکس وان در دسترس است
اگرچه بازی Killer Instinct در میان طرفداران موفق ظاهر شد و هنوز هم بازیکنان زیادی در حال تجربه آن هستند، اما طرفداران ایکس‌باکس آن را با عنوان پرطرفدار Street Fighter مقایسه می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نسبت به اینکه نمی‌توانند این بازی را بر روی پلتفرم مورد علاقه‌ی خود (ایکس‌باکس وان) بازی کنند ناراحت هستند. اما اسپنسر هم مثل آن‌ها از این اتفاق ناراحت است:
دوست دارم طرفداران ایکس‌باکس تمام بازی‌ها را تجربه کنند، اما تجارت باعث وقوع این اتفاق‌ها می‌شود. این کار بخشی از رقابت است.
با وقوع این اتفاق، اسپنسر قرارداد همکاری مایکروسافت با اسکوار‌ انیکس (Square Enix) برای بازی Rise Of The Tomb Raider را به خاطر می‌آورد. تفاوتی که در این بین وجود دارد این است که بازی Street Fighter 5 انحصاری دائمی پلی‌استیشن 4 است، اما Rise Of The Tomb Raider تا مدت محدودی در انحصار کنسول‌های ایکس‌باکس است.
Phill Spencer (فیل اسپنسر چهره‌ی سرشناس صنعت بازی‌های ویدیویی، فیل اسپنسر
هنوز هم طرفداران از اسپنسر درخواست ساخت نسخه‌ی جدید دو بازی Banjo و Conker را می‌کنند. وی در پاسخ به طرفداران گفته است:
دوست دارم بازی‌های قدیمی را دوباره زنده کنیم. برای سال 2015 میلادی سورپرایز و بازی‌های ویژه‌ای را برای شما در نظر گرفتیم.
در انتها اسپنسر در رابطه با بازار رقابت صحبت‌های تحسین برانگیزی کرده است:
من رقابت را دوست دارم و مطمئن هستم همکاران ما بازی‌های خوبی را بر روی کنسول‌های خود عرضه خواهند کرد. اما تنها تمرکز من بر روی کارهایی که ما را بهتر از دیگران می‌کند است.
در حال حاضر عناوین Halo 5: Guardians, Rise of the Tomb Raider, Scalebound, Crackdown, Fable Legends و Quantum Break قرار است. در سال 2015 میلادی به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شود. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده