نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۴

جان کارمک از Oculus VR و واقعیت مجازی می‌گوید

جان کارمک را همه ‌می‌شناسند؛ کارگردان و برنامه‌نویس بازی‌های بزرگ و نام‌آشنایی مانند Doom، Rage و Quake که هم اکنون به عنوان مدیر توسعه‌ی فناوری در پروژه واقعیت مجازی Oculus VR مشغول به فعالیت است. وی در مورد ویژگی‌های این هدست واقعیت مجازی صحبت‌هایی کرده است. با زومجی همراه باشید.

کارمک که این روزها در حال دریافت و بررسی بازخوردها از این پروژه است، طی مصاحبه‌ای با سایت Fortune و به نقل از Gamespot، در جواب به این سوال که تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality یا به اختصار VR) حال حاضر را چه نکته‌ای از واقعیت مجازی‌های پیشین متمایز می‌کند گفت:

شرکت ما و نوآوری‌هایی که طی ساخت و توسعه Oculus VR به آن اضافه کرده‌ایم، واقعیت مجازی را رو به جلو و در مسیر مهمی قرار داده است. در گذشته پروژه‌های تحقیقاتی یا نظامی بودند که هیچکدام از آن‌ها مسیر درستی را طی نکردند. همه این پروژه‌ها بهبود‌های کوچکی در کارایی و طراحی واقعیت مجازی انجام دادند که این برای ساختن یک تکنولوژی که بازار انبوه مشتریان از آن لذت ببرند، کافی نبوده‌است.

Oculus VR او در ادامه افزود:

Oculus با ویژگی‌های جدید مانند استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش موبایل‌ها، میدان گسترده دید و تاخیر بسیار پایین، روز به روز محبوب‌تر می‌شود. Oculus یک وسیله بی‌مصرف نیست که کار نکند و همه را مریض کند. تجربه تکنولوژی Oculus یک تجربه ناب است.

Oculus VR اوایل سال جاری میلادی طی یک قرارداد بزرگ به ارزش ۲ میلیارد دلار به تصاحب غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیسبوک درآمد. نسخه موبایل این تکنولوژی که حاصل همکاری با شرکت سامسونگ است، با نام Gear VR با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس علاقه‌مندان و کنجکاوان واقعیت مجازی قرار گرفت. Oculus VR یک تکنولوژی واقعیت مجازی پوشیدنی است که بر روی سر قرار می‌گیرد و در شرکتی آمریکایی با همین نام در حال طراحی و توسعه است. پس از عرضه دو نسخه آزمایشی از این محصول، طبق گمانه‌زنی‌ها، نسخه نهایی Oculus VR اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه خواهد شد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده