// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵

بهترین بازی های سبک تیراندازی اول شخص موبایل در سال ۲۰۱۴

شاید تصور کنید بازی‌های موبایل برای گذران وقت در مترو و اتوبوس یا جاهایی از این قبیل مناسب هستند، اما عناوین بزرگی هم در پلتفرم‌های موبایل دیده می‌شوند که مانند بازی‌های کنسولی، جذاب و گاها حرفه‌ای هستند.

در این مقاله به سراغ معرفی برترین بازی‌های سبک محبوب تیراندازی اول شخص می‌رویم تا تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های ساده و کم‌حجم را داشته باشید. با زومجی و ۱۰ بازی منتخب این سبک همراه باشید.در انتخاب گزینه‌های این لیست سعی شده معیارهای متفاوتی در نظر گرفته شود و بازی‌هایی که در ادامه نام برده می‌شوند، از نظر امتیاز متا، تعداد دانلود، امتیاز مخاطبان و بررسی نویسنده انتخاب شده‌اند. «ترتیب لیست بر اساس نام بازی‌ها است و جایگاه هرکدام ارتباطی به برتری یک بازی بر دیگری ندارد.» bioshock

Bioshock

پلتفرم: iOS

سازنده: 2K Games

امتیاز متا: ۶۸ از ۱۰۰

دانلود از آیتونز

درست است که نمی‌توان Bioshock را یک بازی تیراندازی خالص دانست، ولی بدون شک شاهکار «کن لوین» لیاقت قرار گرفتن در بین ده عنوان برتر این سبک را دارد. اگر از کنترل سخت بازی بر روی موبایل صرف نظر کنیم، این نسخه تمام عناصر خوب بازی کنسولی خود را دارا است و سفری دوباره به Rapture آن هم با تلفن هوشمند، لذتی وصف نشدنی دارد. هیچ بهانه‌ای به جز نداشتن یک گوشی موبایل با سیستم عامل iOS، نمی‌تواند مانع از تجربه‌ی آن شود و انجام آن حتی به کسانی که بازی اصلی را انجام داده‌اند، توصیه می‌شود.


  Blitz-Brigade-Online-FPS-fun

Blitz Brigade

پلتفرم: اندروید / iOS

سازنده: Gameloft

امتیاز متا: ۶۵ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۵ - ۱۰ میلیون

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی

بازی تیراندازی چندنفره‌ی آنلاین بازی اندروید و بازی آیفون Blitz Brigade ساخته‌ی شرکت نام‌آشنای Gameloft است. با شنیدن نام این شرکت بازی‌سازی تقریبا خیالمان از کیفیت راحت است. جنگ‌ جهانی دوم با ظاهری کارتونی و گیم‌پلی وابسته به کلاس‌بندی‌ آسان‌ترین تعریف بازی است. بازی دو حالت Deathmatch و Battlefield Domination دارد و در پیاده‌سازی آن‌ها می‌توان ردپای دو بازی Team Fortress و Battlefield را دید. اگر مشکلات سرورهای بازی وجود نداشت، مطمئنا بیشتر از این بازی می‌شنیدیم ولی همین مشکل سبب شده تا کمی گیم‌پلی بسیار جذاب بازی به حاشیه برود.


  cod-andorid

Call of Duty: Strike Team

پلتفرم: اندروید / iOS

سازنده: Activision

امتیاز متا: ۷۱ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۵۰- ۱۰۰ هزار

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی

امکان ندارد که بخواهیم ۱۰ عنوان برتر این سبک در پلتفرم همراه را انتخاب کنیم و نامی از پرفروش ترین مجموعه این سبک بر زبان نیاوریم. Strike Team که یک دنباله فرعی (Spin-off) از سری کنسولی بازی به شمار می‌رود، کنترل جوخه‌ی کوچکی را در آینده‌ای نزدیک به شما می‌سپرد و تغییر زاویه دید از شوتر به مبارزات تاکتیکی از آن یک بازی تیراندازی با گیم‌پلی خاص ساخته است.


  dead effect

Dead Effect

پلتفرم: اندروید / iOS

سازنده: Bulkypix

امتیاز متا: ۷۰ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۱-۵ میلیون

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی

اولین موردی که بعد از شنیدن نام Dead Effect به ذهن می‌رسد، شباهت اسمی آن به دو عنوان Dead Space و Mass Effect است که زیاد هم بیراهه نیست. DE در دنیایی شبیه به دو بازی ذکر شده اتفاق می‌افتد و باید در محیطی شبیه این دو بازی به ضیافت زامبی‌ها بروید. ایراداتی به بازی وارد است اما نمی‌توان از سرگرم‌کننده بودن آن سخن نگفت و همین نکته باعث می‌شود تا Dead Effect در این لیست قرار بگیرد.


  dead-trigger-2

Dead Trigger 2

پلتفرم:اندروید / iOS

سازنده: MADFINGER Games

امتیاز متا: ۷۷ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۱۰- ۵۰ میلیون

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی

یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های دنیا، خالی کردن خشاب یک شاتگان در مخ زامبی‌های بی مغز است و کمتر کسی پیدا می‌شود که با چنین بازی‌هایی ارتباط برقرار نکند. اگر از دسته اول هستید و علاقه مند به این کار، Dead Trigger 2 برای شما ساخته شده است تا برای پیشروی در بازی، در برابر موج‌های زامبی‌ها قرار گرفته و به نجات بشریت بپردازید. DT2 از آن دسته بازی‌هایی است که سازندگان آن به مدت زمان بازی کردن مخاطب اهمیت بسیاری می‌دهند و هر از گاهی با انتشار بروزرسانی‌های مختلف، ماموریت‌ها و نقشه‌های جدید اضافه می‌کنند تا بازی همیشه تازه بماند.


  deusexthefall

Deus EX: The Fall

پلتفرم: اندروید / iOS

سازنده: Square Enix

امتیاز متا: ۶۹ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۵۰ - ۱۰۰ هزار

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی

تجربه‌ی دنیای Deus Ex در تلفن‌های هوشمند و داشتن یک نسخه موبایلی از Human Revolution مطمئنا کار آسانی نیست ولی Square Enix توانسته یک بازی استاندارد را برای این پلتفرم بسازد. Deus Ex: The Fall با طراحی هنری و گیم‌پلی لذت‌بخش مشابه HR تبدیل به یکی از بهترین‌های این سبک شده‌است. باز گذاشتن دست مخاطب در انتخاب روش انجام بازی و جنبه‌ی نقش‌آفرینی آن، موردی است که در بازی‌های این پلتفرم کمتر یافت می‌شود. جدا از ایرادات جزئی، The Fall یکی از برترین تجربه‌های این سبک را به ارمغان می‌آورد.


  EPOCH2_Banner1

EPOCH 2

پلتفرم: اندروید / iOS

سازنده: Uppercut Games

امتیاز متا: ۷۴ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۱۰ - ۵۰ هزار

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی

نسخه دوم بازی EPOCH‌ با تغییراتی که در پایه‌ی بازی به وجود آورد، شاید نتوانست به موفقیت قبل دست یابد ولی هنوز هم یکی از برترین ها است. کنترل ساده و روان بازی و قرار گرفتن در نقش یک روبات با داستان خاص خود مطمئنا یک تجربه‌ی جدیدی است و استفاده از موتور Unreal سبب شده تا شاهد یکی از بازی‌های قدرتمند از لحاظ بصری باشیم. نجات بشریت با کنترل یک روبات و از بین بردن دشمنان بسیار کار لذت‌بخشی است و حتما آن را حتی برای یک بار امتحان کنید.


  Modern Combat 5

Modern Combat 5: Blackout

پلتفرم: اندروید / iOS / Windows Phone

سازنده: Gameloft

امتیاز متا: ۷۹ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۱۰۰ - ۵۰۰ هزار

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی / دانلود از فروشگاه ویندوز فون

سری بازی‌های Modern Combat کمپانی Gameloft از ابتدا یکی از پیشگامان و برترین عناوین تیراندازی تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود. این سری در یکا یک نسخه‌های خود نشان داد که چگونه می‌توان گیم‌پلی و گرافیک یک عنوان کنسولی را در یک بازی تیراندازی موبایلی به ارمغان آورد. این بازی که از سال ۲۰۰۹ به بعد به یک عنوان سالانه تبدیل شد ( فقط سال۲۰۱۳ منتشر نشد)، با دارا بودن بخش داستانی بسیار جذاب و بخش چندنفره قدرتمند، تبدیل به اولین انتخاب دارندگان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS شده است.


  Neon Shadow

Neon Shadow

پلتفرم: اندروید / iOS

سازنده: Tasty Poison Games

امتیاز متا: ۸۰ از ۱۰۰

تعداد دانلود در گوگل پلی: ۱۰ - ۵۰ هزار

دانلود از آیتونز / دانلود از گوگل پلی 

پیاده‌سازی گیم‌پلی یک بازی تیراندازی کلاسیک بر روی صفحات لمسی کاری بسیار دشوار است ولی Neon Shadow به راحتی از پس آن برآمده است. NS با الگو گرفتن از بازی‌های کلاسیک تیراندازی چون DOOM و طراحی هنری خاص خود، تبدیل به یکی از بهترین‌های این لیست شود. علاوه بر بخش تک‌نفره خوب بازی، بخش چندنفره نیز خوش درخشیده است و حالت‌های آنلاین در کنار بازی چندنفره بر روی یک موبایل نیز نشان از موفقیت کامل بازی است که باعث می‌شود تجربه آن را به همه توصیه کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده