نویسنده: حامد افرومند
// جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹

هفته‌نامه - قسمت اول | از تولد زومجی تا مرگ پدر بازی‌های ویدیویی رالف بائر

سلام به همراهان زومجی. همراهانی که امیدواریم همیشه این افتخار را به ما بدهند و همراه زومجی بمانند! قصد داریم جمعه شب‌ها به بررسی تمامی اتفاقات مهم هفته بپردازیم. با قسمت اول "هفته‌نامه" همراه ما باشید.
چند روزی بیشتر از افتتاح زومجی نمی‌گذرد. زومجی در 16 آذر متولد شد. تولدی که برای تمام مخاطب‌ها غافلگیرکننده بود و بدون هیچ‌ مقدمه‌ای صورت گرفت. به این صورت که کاربران وب‌سایت زومیت و جاهای دیگر مثل همیشه مشغول گشت‌وگذار خود در فضای مجازی بودند که ناگهان در ساعت 8 شب ویترین زومیت ناپدید شد و بنر زومجی جایگزین آن شد. غافلگیرکننده بودن از صفات بارز ما است! زومجی بازی‌ها را زیر ذره‌بین خود خواهد برد. بازی‌هایی که برخلاف نظر عموم، اغلب بسیار مفید هستند! آیا می‌دانید بازی‌های اکشن درصد یادگیری انسان را افزایش می‌دهند؟ متاسفانه نگاه کردن به جنبه‌های منفی، به یکی از عادت‌های بد بسیاری از مردم تبدیل شده است. ما در زومجی سعی خواهیم کرد تاثیر مثبت بازی‌ها را از دریچه‌ی علم و دانش به مخاطب نشان دهیم، چرا که تاثیرات منفی آن تنها چیزی است که جامعه‌ی ما تاکنون دیده و شنیده‌ است. به چه زبانی باید گفت که بازی‌های خشن تاثیری روی خشونت افراد در دنیای واقعی ندارد؟! ZoomG Birth در "هفته‌نامه"‌ قصد داریم به تمام رویدادهای مهم هفته‌ای که گذشت پرداخته و یک جمع‌بندی داشته باشیم. به این ترتیب کاربرانی که به هر دلیل موفق به دنبال کردن دنیای بزرگ بازی‌ها نشده‌اند، چیزی را از دست نخواهند داد!  در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات فراوانی در صنعت گیم بودیم. دو رویداد مهم برگزار شد و در کنار آن اخبار و نمایش‌های فراوانی را دیدیم. شروع کار ما در زومجی مصادف شد با مراسم The Video Game Awards 2014 و در ادامه‌ی آن رویداد Playstation Experience که درقسمت اول هفته‌نامه، بیشتر به بررسی این دو رویداد خواهیم پرداخت. TGA2014 مراسم TGA 2014 امسال، برخلاف سال گذشته جذابیت بیشتری به همراه داشت و شباهت بیشتری به یک مراسم واقعی داشت! همانطور که بسیاری پیش بینی می‌کردند، بازی Dragon Age: Inquisition به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۴ لقب گرفت. لیست کامل جوایز این مراسم را از اینجا مشاهده کنید. اکثر انتخاب‌ها منطقی به نظر می‌رسیدند. ولی آن‌طور که طرفداران منتظر بودند شاهد معرفی عناوین بزرگ و غافلگیرکننده‌ی زیادی نبودیم. به خصوص این‌که مایکروسافت هیچ نمایشی در این مراسم نداشت و سونی اکثر نمایش‌های خوب خود را برای PS Experience کنار گذاشته بود. بازی‌هایی نظیر Metal Gear Online، The Order 1886 و No Man's Sky از سوی سونی به نمایش در‌آمدند.
Dragon Age Inquestion به عنوان بهترین بازی سال 2014 معرفی شد Dragon Age Inquestion به عنوان بهترین بازی سال 2014 معرفی شد
بازی Human Element نیز بعد از مدت‌ها برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد. نمایشی که نشان داد بازی با آن‌چه فکرش را می‌کردیم فاصله‌ی بسیار زیادی دارد! یکی دیگر از عناوینی که به نمایش گذاشته شد، بازی King's Quest بود که یک بازسازی از نسخه‌ی محبوب و قدیمی این بازی بعد از 30 سال است. تریلر داستانی بازی Dying Light هم در این مراسم به نمایش گذاشته شد. تریلری که جذابیت بالای این بازی را  نشان می‌دهد. در انتها برای اولین بار شاهد نمایش بازی بزرگ The Legend of Zelda بر روی کنسول Wii U بودیم.  شما می‌توانید بررسی کامل مراسم TGA 2014 را از اینجا مطالعه کنید. رویداد Playstation Experience از سوی سونی در لاس وگاس نیز آغاز شد. آغازی طوفانی و خیره‌کننده با نمایشی 16 دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی Uncharted 4: A Thief’s End که نه‌ تنها مهمترین اتفاق این رویداد، بلکه مهمترین اتفاق هفته پس از معرفی بازی Dragon Age: Inquisition به عنوان بهترین بازی سال بود. نمایش نسخه‌ی چهارم Uncharted بسیار زیبا بود و استدیوی ناتی داگ (Naughty Dog) بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید. این تازه شروع رویداد بود و سونی دست‌پر آمده بود. بازی‌های بسیار زیادی به نمایش گذاشته شدند و اخبار خوبی نیز شنیدیم. این رویداد آنقدر خوب بود که تمجید فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت را هم به دنبال داشت!
جزئیات بسیار دقیق صورت ناتان دریک جزئیات بسیار دقیق صورت نیتن دریک
خبر خوشحال‌کننده‌ای که در طول این رویداد از سونی شنیدیم، در رابطه با بازگشت خدای جنگ بود. اعلام شد که نسخه‌ی جدیدی از God of War در حال ساخت است. در این رویداد نمایش کامل‌تری از روند بازی The Order 1886 را دیدیم. یک اکشن سینمایی درگیرکننده و جذاب که یکی از عناوین اصلی سونی محسوب می‌شود. از دیگر نمایش‌های مهم این رویداد می‌توان به بازی Bloodborne اشاره داشت که رضایت بخش بود. نسخه‌ی جدید بازی Street Fighter معرفی شد و شاهد نمایش گیم‌پلی آن بودیم. نکته‌ی مهم در رابطه با معرفی Street Fighter V این بود که قرار است فقط رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 میزبان آن باشند و دست ایکس‌باکس داران خالی خواهد ماند. در هفته‌ای که گذشت دو خبر بد هم اعلام شد. خبر اول واقعا دردناک بود. صنعت گیم پدر خود را از دست داد. رالف اچ.بائر (Ralph H.Baer) که به پدر بازی‌های ویدیویی شهرت دارد، در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. مردی که کلید پاور رویاهایمان را فشار داد... The_Witcher_3_Wild_Hunt_Geralt_entering_Novigrad خبر دوم تاخیر دوباره‌ی نسخه‌ی سوم The Witcher بود.  گرچه این خبر مثل خبر اول تلخ نیست، ولی بسیاری از طرفداران را عصبانی کرد. البته از جهاتی  تاخیر بازی با توجه به دلایل سازندگان به سود خود بازی است و امیدواریم The Witcher 3: Wild Hunt عنوانی کم نقص باشد. در ابتدای هفته و قبل از انتشار خبر تاخیر، خبری مبنی بر شخصیت قابل بازی جدید در این بازی منتشر شد ولی نامی از این شخصیت برده نشد. تنها یک ویدیو به نمایش درآمد که چند شخصیت را به تصویر کشیده بود. ویدیویی که شروعی بود بر اعتراض طرفداران به گرافیک بازی و عذرخواهی سازندگان! شاید خبرهای مهم دیگری در طول هفته‌ی گذشته بودند که در اینجا نتوانستیم به آن‌ها بپردازیم، اما شما می‌توانید به راحتی به صفحه‌ی اخبار مراجعه کنید و به همه‌ی اخبار هفته‌ی گذشته حتی قبل از رونمایی سایت دسترسی داشته باشید. ما یک ماه قبل از رونمایی از زومجی مشغول تهیه مطلب بودیم تا شما مخاطب عزیز از سایتی پر محتوا حتی در روزهای آغازین بهره‌مند شوید. به بخش بررسی هم سری بزنید تا دیدگاه زومجی در مورد بازی‌هایی مانند The Evil Within، Call of Duty: Advanced Warfare و Alien: Isolation را جویا شوید. ما بازی‌های موبایل را فراموش نکردیم و به بررسی برترین‌های آن‌ها در بخش بررسی بازی‌های موبایل پرداخته ایم. امیدواریم از هفته‌ی اول زومجی لذت برده باشید. با ما همراه باشید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده