نویسنده: زومجی زومجی
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰

۴ دلیل برای محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End

با عرضه Uncharted 4: A Thief's End قرار است برای بار دیگر به همراه «نیتن دریک» (Nathan Drake) ماجراجویی خود را آغاز کنیم. اما برای آخرین بار هم که شده، می‌توانیم از تجربه ماجراجویی‌ها و داستان‌های دریک، لذت ببریم؟ با زومجی همراه باشید تا به بررسی ۴ دلیل محبوبیت این بازی بپردازیم.

پیش از برگزاری مراسم PlayStation Experience انتظار نمایش عنوان Uncharted 4: A Thief's End را داشتیم؛ اما نمایش این عنوان در این مراسم، فراتر از تصورات ما بود. تنها چیزی که ما انتظار دیدن آن  را می‌کشیدیم یک میان پرده کوتاه بود؛ اما «ناتی داگ» (Naughty Dog) با نمایش ۱۵ دقیقه‌ای از این عنوان ما را شگفت زده کرد. اگر چه نمایش نسخه چهارم به اندازه نمایش نسخه دوم هیجانی و پر سر و صدا نبود، اما «ناتی داگ» توانست به خوبی هواداران را راضی نگه دارد و نمایشی خیره کننده داشته باشد. دانلود ویدیو با کیفیت Full HD

۱. مبارزات کم‌نظیر

پیش از این ما حدس ‌می‌زدیم که نسخه بعدی سری Uncharted باید یک عنوان عالی با گرافیکی خیره کننده باشد؛ عنوانی که بتواند با رزولوشن 1080p همه را جذب خود کند. اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کردید نسخه بعدی Uncharted تنها یک بازی با رزولوشن بالا و گرافیک بالا  است، «ناتی داگ» را دست کم گرفته‌اید. این استودیوی کالیفرنیایی  با نمایشی که از Uncharted  ارائه داد، بار دیگر ثابت کرد که یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی در جهان است. نسخه بعدی را می‌توان تکامل روایت یک داستان ماجراجویانه دانست؛ جایی که عناصر سندباکس The Last of  Us با صحنه‌های اکشن هالیوودی ترکیب می‌شوند و محصولی با نام Uncharted را به مخاطب تحویل می‌دهند. در نگاه اول، نسخه بعدی بسیار پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد. در این گیم‌پلی ۱۵ دقیقه‌ای، «دریک» را مشاهده می‌کنیم که میان ستون‌ها و لبه کوه‌ها درحال حرکت و پرش است و با این کار سعی می‌کند هر از گاهی یکی از دشمنان را نقش زمین کند. از طرفی دیگر دشمنان «دریک» نیز قابلیت‌هایی مشابه را دارند و از این سکو به سکو‌های دیگر درحال پرش هستند. نکته‌ی جالب در مورد آنها، هوش مصنوعی بالا بود؛ زیرا دائما به دنبال دستگیری «دریک» بودند. درحالی که نمایش عالی و بدون هرگونه اشتباه بود، تعادل بسیار خوبی میان مکانیزم‌های مختلف بازی دیده می‌شد. این تعادل میان پرش‌های سکو به سکو، مخفی کاری، و اکشن بالا به خوبی خودنمایی می‌کند و نوید یک گیم‌پلی با آزادی عمل بالا را می‌دهد. Uncharted  4

۲. پرش‌های قدیمی، وسایلی جدید

درحالی که انتظار داشتیم نسخه بعدی، پرش‌ و جابجایی برروی کوه‌ها و دیوارها (Platforming) را به صورت پیچیده‌تری نشان دهد و دارای سیستمی متفاوت باشد، این بخش همانند نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسد و به این سنت قدیمی وفادار مانده است؛ البته به دور از نگاه کلی به مکانیک پلتفرمینگ، بازی در این بخش از عناصر جدیدی استفاده می‌کند. «دریک» در بخش ابتدایی بازی یک وسیله قلاب مانند به دست می‌آورد و با کمک آن می‌تواند از بعضی دیوارها بالا رود. در کنار آن  او یک طناب همانند ایندیانا جونز (Indiana Jones) دارد و می‌تواند با استفاده از آن در مکان‌ها مشخص شده از قسمتی به قسمت دیگر پرش کند. این مکانیک در بازی نه تنها حرکات جدیدی برای از بین بردن دشمنان در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه امکان کشف‌ مکان‌های جدید را برای مخاطب ممکن می‌سازد.

۳. بی سروصدا

عناوین قبلی در سری Uncharted همگی دارای بخش‌های کوچکی از روش مخفی‌کاری بوده‌اند؛ اما همیشه از آن به عنوان یک مورد اضافی در روند گیم‌پلی یاد شده است؛ بخشی که سعی دارد بگوید «دریک» تنها یک آدم کش بی احساس نیست! و بعضی وقت‌ها می‌تواند بدون کشتن هم به مسیر خود ادامه دهد. اما با توجه به نمایش نسخه‌ی چهارم، اکنون «مخفی کاری» یک راه حل بهتر برای عبور از دشمنان است. در این نمایش «دریک» سعی  می‌کند با حرکات مخفیانه در بین دشمنان، بدون درگیری با آنها از کنارشان عبور کند. در این میان، یک رابط کاربری جدید - با الهام گیری از The Last of  Us - در بازی وجود دارد که به شما اعلام می‌کند از کدام ناحیه شناسایی شده‌اید. Uncharted-4-Screenshot3 موضوعی که در بخش مخفی کاری بازی خودنمایی می‌کند، چگونگی اجرای آن است. پس از شروع بخش مخفی کاری، بازی در قسمتی به بخش اکشن و درگیری «دریک» منجر می‌شود. سپس بعد از چند دقیقه درگیری، بار دیگر بازی به روند مخفی کاری خود باز می‌گردد؛ البته در این میان نباید از تنظیم و جای‌گذاری مناسب موسیقی بازی و شدت گرفتن‌ آن در قسمت‌های مناسب چشم پوشی کرد. هنگامی که شما در دید دشمنان نیستید و بازی درحالت مخفی کاری است، دشمنان شما با کمک همدیگر و با دقت به دنبال‌تانهستند؛آنها نه تنها به محیط‌های مختلف سرک می‌کشند، بلکه با گفتگوهایی که میان خودشان دارند، یکدیگر را لحظه به لحظه از وضعیت خود آگاه می‌سازند. در گیم پلی به نمایش درآمده، «دریک» با استفاده از همین موضوع می‌تواند از ۲ سرباز عبور کند و با از بین بردن یکی از آنها، مکالمه به وجود آمده را قطع کند و سرباز دوم را فریب دهد.

۴. توجه به جزئیات

همانطور که در ویدئوی بازی مشخص است، توجه به جزئیات در بالاترین حد خود قرار دارد. از خیس شدن «دریک» پس از ورود به آب گرفته تا اشیائی که در صحنه وجود دارند. همه و همه به یک اصل پایبند بوده‌اند، و آن اصل «توجه به جزئیات» است. درحالی که بازی از نظر بصری هنوز همانند تصاویر قبلی، در سطح بسیار بالایی از «واقع گرایی» قرار ندارد و مثل The Order 1886 نیست، اما از Draw Distance (میزان دید در دوردست) بسیار بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که تا کنون در کمتر بازی چنین وسعت دیدی را شاهد بوده‌ایم! Uncharted-4-Screenshot4 با بررسی ۴ عامل بالا، می‌توان متوجه شد که چرا دوست‌داران سری Uncharted نمی‌توانند برای تجربه نسخه چهارم انتظار بکشند. نظر شما چیست؟ چه عاملی شما را در اولین نمایش گیم‌پلی Uncharted 4: A Thief's End به خود جلب کرد؟ منبع pushsquare


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده