انجام بازی‌های شوتر اول‌شخص در کنسول‌ها به شیرینی تجربه آن با ماوس و کیبورد نیست و حال شما چطور می‌توانید چنین بازی‌ای را در گوشی‌های هوشمند و تبلت با صفحه لمسی انجام دهید؟ جواب این سوال را کمپانی Glu با پنجمین نسخه از سری Contract Killer با نام Sniper می‌دهد. با بررسی این بازی در زومجی همراه باشید.

وقتی که قوانین به دلایل مختلف توانایی برخورد با مجرمین را ندارد و تروریست‌ها در سراسر دنیا مشکل‌ساز شده‌اند، در این بین سازمانی مخفی به پا می‌خیزد تا عدالت و آسایش را در دنیا حکم‌‌فرما کند. قهرمان داستان به عنوان تنها نیروی عملیاتی به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد. کاملا از همین تعاریف می‌توان فهمید که با داستانی پیش‌ پا افتاده و ساده طرف هستیم. البته باید این نکته را در نظر گرفت که حتی بازی‌های شوتر اول شخص کنسولی نیز داستان آن‌چنان پیچیده‌ای ندارند و نمی‌توان زیاد بر یک بازی موبایل که اصلی‌ترین کابرد آن گذراندن وقت در اتوبوس یا مترو است، خرده گرفت. کاراکترهای تک بعدی و روند داستانی چند خطی بازی، فقط برای به هم متصل کردن مراحل است و نباید توقع داشته باشید روایت داستان شما را پای بازی میخکوب کند و این گیم‌پلی بازی است که تا حدود زیادی  این وظیفه را بر عهده می‌گیرد.

Contract Killer: Sniper در این دیسک اطلاعات زیادی وجود دارد...!
این بازی یک شوتر اول شخص، اما متفاوت با بازی‌ای مانند Modern Combat است. تیر‌اندازی و دیگر المان‌های آن مانند استانداردهای همین سبک در این پلتفرم است، اما نمی‌توان آزادانه در محیط حرکت کرد و تنها فعالیت کاراکتر، جابجایی بین سنگرها برای پیدا کردن زاویه مناسب برای شلیک به دشمنان است. بر خلاف پسوند نام بازی، گیم‌پلی خلاصه در از پای درآوردن دشمنان با سلاح تک تیرانداز نمی‌شود. برای جلوگیری از خسته‌کننده شدن بازی بعد از چند ساعت، سازندگان مراحلی متنوع از لحاظ گیم‌پلی تدارک دیده‌اند. در این مراحل شما اکثرا از سلاح‌های با برد نزدیک یا خنجرهای پرتابی استفاده می‌کنید و اغلب اهداف در تخریب پایگاه دشمنان یا پاک‌سازی محیط خلاصه می‌شود. روند بازی به شکلی است که مراحل مشابه پشت سر هم نیستند و تنوع سلاح‌ها کمک می‌کنند کمتر احساس خستگی کنید ولی هنگامی که دو مرحله و ماموریت مختلف را در یک مکان انجام می‌دهید، کاملا مایوس می‌شوید. مطمئنا یکی از اصلی ترین ایرادات  Contract Killer: Sniper همین تکراری بودن بیش از حد مکان‌های بازی است. سازندگان در این بین به این نکته توجه نکرده‌اند که نباید محیط ماموریت در نیویورک، مو به مو شبیه به ماموریتی در واشنگتن باشد.
ption id="attachment_1257" align="alignleft" width="300"]Contract Killer: Sniper جزئیات محیط قابل قبول است.
Glu این بازی را به صورت کاملا رایگان با سیستم خرید درون برنامه، منتشر کرده است. در Contract Killer: Sniper برای انجام مراحل باید سلاح‌هایی داشته باشید که برای انجام آن ماموریت تقویت شده باشند. برای ارتقاء سلاح، شما نیاز به شمش طلا دارید که آن را علاوه بر انجام ماموریت، می‌توان با پرداخت پول خریداری کرد. در قسمت‌هایی از بازی شما مجبور می‌شوید تا حتما مقداری پول پرداخت کرده و در عوض آن شمش طلا دریافت کنید مگر اینکه به تنها راه فرار از آن پناه ببرید که چیزی نیست جز تکرار مراحل قبلی که با توجه به تکراری بودن مکان‌های بازی، خود مشکلات و ایرادات بازی را چند برابر می‌کند.
Contract Killer: Sniper لذت دیدن تیری که به سمت دشمن می‌رود، بعد از دفعات پیاپی به هیچ وجه کم نمی‌شود.
Contract Killer: Sniper از مود PvP آنلاین هم بهره می‌برد و شما می‌توانید با گیمرهای دیگر رقابت کرده و علاوه بر بهبود رتبه خود در Leaderboard، مقداری الماس بدست آورید که با آن می‌توانید قدرت دفاعی مقر خود را افزایش دهید. این حالت به گونه‌ای است که شما به طور مستقیم با کسی درگیر نمی‌شوید و وقتی شما درون بازی نیستید، به مقر شما حمله می‌شود. بنابراین باید شما از قبل مقر خود را تقویت کرده باشید تا الماس و رتبه خود را از دست ندهید. این قسمت بازی با اینکه مانند بخش داستانی در مکان‌های تکراری اتفاق می‌افتد، باز هم جذابیت خود را دارد. سازندگان برای کسب درآمد از این بخش نیز یک چاره اندیشیده‌اند. آن‌ها یک نوار انرژی سه قسمتی را ساخته اند که با هر بار انجام بازی در این حالت، یک قسمت از آن خالی می‌شود و در نتیجه شما فقط می‌توانید 3 بار پشت سرهم بازی کنید و برای تجربه دوباره این بخش باید صبر کرده تا نوارها پر شود. اگر نمی‌خواهید صبر کنید، می‌توانید از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای با پرداخت پول، به سرعت نوارهای انرژی را شارژ کنید. Screenshot_2014-11-29-12-16-24 همانطور که پیش‌تر گفته شد، مراحل تکراری باعث افت گیم‌پلی بازی و خسته کننده شدن آن شده است، ولی می‌توان این مهم را از سویی دیگر دید. همین مکان‌هایی که بازی در آن اتفاق می‌افتد، کاملا سه‌بعدی و با ریزه‌کاری‌های فراوان ساخته شده است و با توجه به حجم بسیار کم برنامه نسبت به سایر بازی‌های مشابه ( 70 مگابایت )، این مساله نشان از موفقیت نسبی سازندگان دارد. NPC‌ها نیز همین قضیه را دنبال می‌کنند. با اینکه در یک مرحله متوجه می‌شوید که دشمنان کپی شده و در مرحله قرار داده‌ شده‌اند، ولی باز هم طراحی خوب آن‌ها باعث می‌شود ایرادات گفته شده را فراموش کرده  و به ادامه بازی بپردازید. در افکت‌های گرافیکی نیز Contract Killer: Sniper نسبتا خوب و قابل قبول ظاهر شده است. در مراحلی که باید یک شخص خاص را به قتل برسانید، وقتی به شکلی درست شلیک کنید، دوربین تیر را تا زمان رسیدن به مقصد، دنبال می‌کند و با اینکه عمقی چون نمونه مشابه کنسولی در Sniper Ghost Warrior ندارد، اما آن حس لازم را القا می‌کند. موسیقی و صداگذاری بازی هم با اینکه انتظاری از آن‌ها نمی‌رفت، اما کاملا قابل قبول ظاهر می‌شود و در میانه مراحل به خوبی حس هیجان را به شما القا می‌کند، ولی باید سطح توقع را پایین بیاورید و قبول کنید این یک بازی موبایل است. دانلود از گوگل پلی


Contract Killer: Sniper

Contract Killer: Sniper به خوبی وظیفه‌ی یک بازی در این پلتفرم را انجام می‌دهد و اگر از اتصال دائم به اینترنت برخوردار هستید، تجربه آن خالی از لطف نیست.
محمدرضا طلایی

7

نقاط قوت

  • کنترل بسیار روان
  • تنوع در سلاح‌ها
  • حالت PvP
  • محیط‌های کاملا سه بعدی

نقاط ضعف

  • نیاز به اتصال دائم به اینترنت
  • مکان‌های تکراری
  • نیاز فراوان به خرج کردن پول
  • داستان بسیار پیش پا افتاده
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده